این افکار عمومی بی‌صاحب!

کدخبر: 2375578

در مورد پرونده ویلموتس و انتخاب مجدد آقای تاج به ریاست فدراسیون فوتبال

نسیم‌آنلاین؛ روح الله علیخانی: خرداد ماه سال 98 مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد ولی پس از 6 ماه با فسخ قرارداد خود، از فدراسیون فوتبال به فیفا شکایت کرد. بعد از چند مرحله رسیدگی، سرانجام مردادماه امسال فیفا ایران را به پرداخت جریمه‌ای به مبلغ 3 میلیون و 325 هزار یورو محکوم کرد که با احتساب پول‌های پرداخت شده به این مربی در مدت فعالیتش بیش از 170 میلیارد تومان خواهد شد.

جالب این که پس از اعلام حکم نهایی فیفا، آقای پژمانفر رئیس کمیسیون اصل 90 در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر اعلام کرد که مجلس به علت وجود مطالبه و شکایات مردمی به این پرونده ورود کرده بود ولی مسئولین فدراسیون با دادن قول پیگیری و حل مسئله خواستار سکوت مجلس شدند.

ایشان همچنین در مصاحبه‌ی دیگری اعلام می‌کند که آقای تاج به دلیل  وجود شائبه‌هایی نسبت به ایشان تا زمان رسیدگی قوه قضاییه حق شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون را ندارند. صحبتی که به نظر در حد یک اظهارنظر باقی ماند.

از طرف دیگر نیز سازمان بازرسی کل کشور که در خرداد 99 به این پرونده ورود کرده تا امروز به نتیجه‌ای نرسیده و گفته منتظر اعلام نظر مراجع قضایی است.

نکته اینجاست که در این پرونده و ماجرای انتخاب مجدد آقای تاج به ریاست فدراسیون فوتبال نه کسی افشاگری کرده و نه خبر محرمانه‌ای منتشر شده که بتوان در صحت و سقم آن تردید کرد، بلکه همه این اتفاقات در مقابل چشم مردم و میلیون‌ها هوادار فوتبال رخ داده است.

چرا از میان این همه دستگاه مسئول از مجلس و کمیسیون اصل 90 و دیوان محاسبات تا قوه قضاییه و سازمان بازرسی و ... یک نفر به مردم توضیح نمی‌‎دهد که مشکل کجاست؟ اگر آقای تاج در خسارت وارد شده به کشور نقشی نداشته چرا سلامت مدیریتی ایشان را تأیید نمی‌کنید؟ و اگر اشکالی در کار ایشان بوده چرا برخورد نمی‌کنید؟

در ماجرای پرونده قرارداد ویلموتس و انتخاب مجدد آقای تاج به ریاست فدراسیون آن چه در حال از آسیب دیدن است روح و روان مردم و افکار عمومی و سرمایه اجتماعی است که ظاهراً متولی مشخصی ندارد.

ارسال نظر: