به خاطر تحمیل سه سال و نیم استرس به خانواده‌ام شرمنده آنها هستم

مقانلو: امیدوارم پولادگر با استعفای من موافقت کند/ هدایت تیم ملی فقط حرف‌زدن و تئوری دادن نیست

کدخبر: 2078056

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: در خصوص استعفا از تیم ملی نیز نامه‌ای تنظیم کردم و تقدیم پولادگر کردم و امیدوارم ایشان با این موضوع موافقت کنند.

بیژن مقانلو در گفتگو با « نسیم آنلاین »، در خصوص استعفای غلامحسن ذوالقدری از سمت مدیر سازمان تیم‌های ملی تکواندو گفت: من خبر استعفای ایشان را صبح امروز متوجه شدم. در این شرایط کار کردن خیلی سخت است و امیدوارم اتفاقات خوبی در تکواندو ایران بیفتد. من نیز مانند همه در لحظه متوجه استعفای ذوالقدری شدم و از قبل در جریان نبودم. وی ادامه داد: ما سه سال در فشار سنگین بار روحی و روانی کار کردیم و هر چه سعی کردیم جلوی اتفاقات را بگیریم، متاسفانه موفق نشدیم و هرچه ضربه خوردیم از داخل خوردیم. واقعا کار کردن در این شرایط سخت است و متاسفانه در حالی که در راستای موفقیت خانواده تکواندو حرکت می‌کردیم برخی این موفقیت را دوست نداشتند.

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: من نیز در حال رسیدن به این نتیجه هستم تا دیگر نباشم و شاید برخی آقایان با فکرهای بهتر حضور پیدا کنند و خانواده تکواندو را سر و سامان بدهند. ما سه سال تلاش کردیم و خدا را شکر نتایج نیز این را نشان می‌دهد که تا حدودی موفق بودیم اما حاشیه‌های پنهان تاثیر خود را بر کار ما در این اواخر گذاشت.

وی ادامه داد: این حاشیه‌ها هم در المپیک و هم در مسابقات جام‌جهانی تاثیرگذار بود و با یک نگاه متوجه می‌شویم چه اتفاقاتی افتاده است . خانواده تکواندو شایسته بهترین‌ها است و اگر بدون بیژن مقانلو نیز موفقیت کسب کند باعث افتخار من است . همیشه دل من برای خانواده تکواندو می‌تپد چرا که ریشه من از این رشته است و هر جا اسمی از تکواندو ایران برده شود چه من در ایران باشم یا نباشم باعث افتخار من است.

مقانلو : متاسفانه انگار در تکواندو ایران آدم هر چه موفق‌تر می‌شود به جای افزایش دوستان، دشمنانش افزایش پیدا می‌کند و کار کردن در این شرایط واقعا سخت است . ما وقتی مربیان خارجی را می‌بینیم متوجه راحت‌تر بودن کار آنها می‌شویم چرا که ما هر نتیجه‌ موفقی کسب می‌کردیم جوری نشان داده می‌شد که باید کسب می‌کردیم و هر نتیجه‌ای نمی‌گرفتیم مورد ماخذه قرار می‌گرفتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ابتدای جاده 2020 هستیم و باید جسارت تغییر و تحولات را داشته باشیم و به جوانان اعتماد کنیم و اگر این جسارت را نداشته باشیم در المپیک 2020 لطمه خواهیم خورد. اگر پشرفت تکواندو به استعفای من وابسته باشد این کار را می‌کنم و اگر در جام‌جهانی نیز هدایت تیم ملی را پذیرفتم برای شکستن جو المپیک بود اما با توجه به دلایلی که پیش از این در خصوص برنامه‌های لیگ، آسیب دیدگی ملی‌پوشان، مصدومیت بهنام اسبقی و جایگزینی مهدی جلالی به جای او گفتم، در نتیجه‌گیری ناموفق بودیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که استعفای خود را از هدایت تیم ملی به رئیس فدراسیون اعلام کرده، گفت: خودم به این نتیجه رسیدم که اگر پیشرفت تکواندو به نبود مقانلو وابسته است استعفا بدهم و چندان تمایلی به ماندن ندارم. نامه‌ای تنظیم و تقدیم پولادگر کردم و امیدوارم ایشان با این موضوع موافقت کنند. امیدوارم تکواندو با کسانی که فکرهای رو به جلو دارند به حرکت خود ادامه بدهد . ما در این سه سال قهرمان جهان و آسیا شدیم و در بازی‌های آسیایی 4 مدال طلا کسب کردیم و بیش از 113 مدال رنگارنگ از مسابقات مختلف گرفتیم.

وی ادامه داد: کار کردن در سینه‌کش آن هم در فشارهای روحی و روانی سخت است و این فشارها تاثیر خود را در مسابقات اخیر بر کار ما گذاشت. امیدوارم هر کسی در مسند هدایت تیم ملی قرار می‌گیرد، موفق باشد. این جایگاهی نیست که فقط متعلق به مقانلو باشد و امیدوارم نفرات بعدی با حضور در تیم ملی متوجه شوند که کار راحتی در پیش ندارند و هدایت تیم ملی فقط با حرف زدن و تئوری دادن پیش نخواهد رفت و در اجرا بسیار متفاوت است. امیدوارم این آقایان ذهنیت‌های را که دارند به سرانجام برسانند تا باعث افتخار و غرور ملی شوند.

مقانلو خاطر نشان کرد: نباید فراموش کنیم نسلی که با حضور ما به وجود آمد، نسلی بسیار جوان و آینده‌دار است . نسلی که ما تحویل گرفتیم با نسلی که تحویل خواهیم داد دو چیز بسیار متفاوت است . به غیر از المپیک نیز ما در این سه سال بسیار خوش درخشیدیم و بچه‌ها زحمات بسیاری کشیدند. دنیای تکواندو دنیای متفاوتی است و اگر در آرامش و برنامه‌ریزی مطلوب پیش نرویم قطعا توانایی موفقیت را در آینده نخواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که اگر زمان به عقب بازگردد بعد از المپیک باز هم هدایت تیم ملی را قبول می‌کرد، گفت: من آمدم جو را تغییر بدهم اما همانطور که گفتم اتفاقات خوبی نیفتاد و شرایط برای ما جور نشد . من تا جایی که توانستم سعی خود را کردم و شرمنده خودم نیستم چرا که با حداکثر توانم کار کردم. من فقط به خاطر تحمیل سه سال و نیم استرس به خانواده‌ام شرمنده آنها هستم و امیدوارم خدا از سر تقصیرات من بگذرد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، سید محمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو با استعفای بیژن مقانلو موافقت نمود.

ارسال نظر: