IOC تاکیدی روی اساسنامه کمیته ملی المپیک ندارد

شهریان: برخی فدراسیون‌ها باید اساسنامه خود را اصلاح کنند

کدخبر: 2069165

نایب رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در نشست شورای معاونان وزارت ورزش هم صحبتی در رابطه با اصلاح اساسنامه انجام نشد فقط اینکه برخی فدراسیون‌ها باید اساسنامه خود را اصلاح کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رباب شهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک در رابطه با اصلاح اساسنامه فدراسیون ها و تصمیم شورای معاونان ورزش برای عدم برگزاری انتخابات فدراسیون ها اظهار داشت: طی سه سال گذشته، انتخابات بدون مشکل برگزار شد و فکر نمی کنم از این به بعد هم مشکلی باشد؛ در نشست شورای معاونان وزارت ورزش هم صحبتی در این رابطه انجام نشد فقط اینکه برخی فدراسیون ها باید اساسنامه خود را اصلاح کنند.

وی در این رابطه ادامه داد: در اصلاح اساسنامه فدراسیون ها باید به دو موضوع توجه شود تا در نهایت اساسنامه بدون مشکل اجرایی شود. اول اینکه در اصلاح اساسنامه، ملاک های اساسنامه فدراسیون جهانی لحاظ شود و دوم اینکه همزمان به قوانین داخلی اهمیت داده شود. این دو موضوع باید با هم تطبیق داده شود تا دچار مشکل نشویم.

معاون وزیر ورزش همچنین در رابطه با نامه ارسالی از سوی کمیته بین المللی المپیک و اینکه آیا در این نامه به اساسنامه کمیته ملی المپیک نیز اشاره ای شده بود؟ گفت: برنامه IOC ترکیب و اشاره ای به اساسنامه کمیته ملی المپیک نشده و فقط اساسنامه فدراسیون ها مورد توجه قرار گرفته است.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک همچنین درباره اساسنامه کمیته ملی المپیک که در یک مقطع توسط ستادی به ریاست خادم، اصلاح آن در دستور کار قرار گرفت و اینکه آیا این اساسنامه نهایی می شود یا نه؟ اظهارداشت: باید موضوع به هیئت اجرایی مطرح شود. هنوز این کار انجام نشده است. دبیر کل کمیته ملی المپیک به عنوان فردی که دستور جلسات هیئت اجرایی را تعیین می کند باید به این موضوع توجه کند و آن را به عنوان یکی از موضوعات مورد بحث در نشست های آتی لحاظ کند.

وی همچنین در رابطه با آئین نامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک و اینکه برای دوره آتی انتخابات اجرا می شود، یادآور شد: این آئین نامه در انتخابات پیش هم اجرایی و عملی نشد. اگر غیر از این بود، بعضی ها نمی توانستند در انتخابات شرکت کنند.

معاون امور بانوان وزارت ورزش در بخشی از صحبت های خود در رابطه با لغو اعزام تیم فوتبال بانوان به سوئد به منظور انجام یک دیدار تدارکاتی گفت: شورای برون مرزی با این سفر مخالفت کرد، نه به خاطر اینکه تیم مورد نظر بانوان بود، در کل در ۶ ماهه دوم سال با در نظر گرفتن خیلی مسائل در رابطه با اعزام ها تصمیم گیری می شود. این سفر جزء اعزام هایی با اولویت اصلی نبود و به همین دلیل با آن مخالفت شد. ضمن اینکه باید بگویم برای هر اعزام ۴۰ روز قبل باید موضوع توسط فدراسیون مربوطه به شورای برون مرزی اطلاع داده شود و در مورد آن تصمیم گیری شود اما بعضی از فدراسیون ها تمام کارهای خود را انجام می دهند سپس به دنبال گرفتن تائیدیه از شورای برون مرزی می افتند!

منبع: مهر

ارسال نظر: