دو رویداد پیش رو فرصتی برای تثبت سهمیه‌ها است

منصوری: امیدوارم به سهمیه چهارم هم برسیم

کدخبر: 2025661

سرمربی تیم ملی جودو گفت: بعد از دو رویداد گرنداسلم باکو و گرندپری آلمانی فدراسیون جهانی سهمیه‌ها را اعلام می‌کند وامیدواریم سه سهمیه کسب شده ما تثبیت و حتی به سهمیه چهارم هم برسد.

محمد منصوری در گفتگو با « نسیم آنلاین »، درخصوص تثبیت سهمیه جودوکاران برای المپیک اظهار داشت: خب انچه مسلم است محجوب و ملایی در رنکینگ اوزانشان نوزدهم هستند و با توجه به اینکه 22 نفر برتر به المپیک راه پیدا می‌کنند، سهمیه این دو جودوکار در قالب سهمیه اصلی بدست آمده است. خجسته نیز که مدال نقره آسیا را کسب کرد، بعنوان سهمیه قاره‌ایی برای ایران محاسبه شده است و گرند اسلم باکو و گرندپری آلماتی قزاقستان فرصت دیگری است تا هر سه جودو کار اعزام شده و سهمیه‌ها تثبیت شود.

وی ادامه داد: در جودو شرایط خاصی وجود داشت و سهمیه المپیک از یکسال بعد المپیک لندن آغاز و جودو کارانی می‌توانستند سهمیه بگیرند که در 54 رویدادی که فدراسیون جهانی اعلام کرده بود، بتوانند در نهایت بین 22 نفر برتر قرار بگیرند و این مهم در حال حاضر برای محجوب و ملایی بوجود آمده و فدراسیون هم به این دلیل در این دو رویداد محجوب و ملایی را اعزام می کند که بتوانند امتیازات خود را افزایش داده و به جمع 16 نفر برتر راه یابند یا حداقل بتوانند رده نوزدهم را حفظ کنند و سهمیه هایی که بدست آمده تثبیت شوند.

سرمربی تیم جودو در خصوص اعزام خجسته به این مسابقات عنوان کرد: علیرضا خجسته در حال حاضر سهمیه قاره‌ای را کسب کرده است و دلیل اعزامش به باکو و آلماتی هم این است که بتواند از فرصت بدست امده استفاده کند و با امتیازهای خوب حتی بین 22 نفر برتر وزن 66 کیلوگرم قرار بگیرد. اگر این اتفاق بیفتد انگاه خجسته حتی سهمیه اصلی می گیرد و سهمیه قاره‌ایی ایران به سعید مرادی جودوکار 90- کیلوگرم ما تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: گرند اسلم باکو از هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌‍شود و گرند پری آلماتی هم از بیست و چهارم تا بیست و ششم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. بعد از این دو رویداد فدراسیون جهانی سهمیه‌ها را اعلام می‌کند که امیدواریم به یاری خدا سه سهمیه کسب شده ما تثبیت شود و حتی به سهمیه چهارم هم برسد.

ارسال نظر: