به دنبال قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا هستیم

نعمت خلیفه: لیگ برتر تکواندو از مسابقات جهانی سنگین‌تر شده است

کدخبر: 2002781

سرمربی تیم تکواندو دانشگاه آزاد در گفتگو با «نسیم آنلاین» گفت: من به جرات اعتقاد دارم لیگ ایران از مسابقات قهرمانی جهان سنگین‌تر شده است و این به دلیل حضور جوانان جویای نام در لیگ است که واقعا تلاش مضاعف برای دیده شدن انجام می‌دهند.

نعمت خلیفه در گفتگو با « نسیم آنلاین »، در خصوص ارزیابی نیم فصل نخست لیگ برتر تکواندو اظهار داشت: امسال ما شاهد حضور تیم‌های بسیار خوبی در لیگ برتر هستیم و این مسئله به دلیل ورود تیم‌هایی با پشتوانه مالی خوب است. با حضور این تیم‌‌ها ما شاهد هستیم هم بار مالی لیگ بهتر شده است و هم توزیع نفرات بین تیم‌ها به خوبی انجام شده است که این مسائل باعث بالارفتن کمیت و کیفیت در لیگ تکواندو شده است.

سرمربی تیم تکواندو دانشگاه آزاد در خصوص عملکرد این تیم عنوان کرد: ما از بازیکنان بسیار جوانی در ترکیب تیم‌ دانشگاه آزاد استفاده کردیم و 90 درصد نفرات تیم ما بازیکنان امید هستند. این نفرات در لیگ امید نیز به میدان می‌روند و در حالی که سه هفته به پایان مسابقات مانده است قهرمانی ما مسجل شده است. ما از بازیکنان 16، 17 ساله در لیگ برتر استفاده کردیم و با این تفاسیر از عملکرد آنها راضی هستیم.

وی ادامه داد: ما به دلیلی که نفرات کمی در تیممان داریم با کوچکترین آسیب دیدگی دچار مشکل می‌شویم. این اتفاق برای ما در دیدار شهرداری ورامین و راه‌ساری افتاد و امید عمیدی از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شد و ما نتوانستیم از او استفاده کنیم و امتیازاتی را از دست دادیم. ما امسال چند پدیده به لیگ تکواندو معرفی کردیم که امیدواریم در آینده شاهد حضور این نفرات در تیم ملی باشیم.

خلیفه در خصوص اینکه با توجه به عملکرد این تیم در نیم‌فصل اول به قهرمانی در لیگ فکر می‌کند، گفت: ناامید گناه کبیره است و ما در نیم‌فصل دوم به دنبال قهرمانی هستیم. ما در دور برگشت در دیدار رودرو با شهرداری ورامین امتیاز از دست داده را جبران می‌کنیم و نگاه‌مان به قهرمانی است.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد در خصوص شایعاتی که مبنی عدم حضور تیم‌های ایرانی در مسابقات جام‌باشگاه‌های آسیا در امارات شنیده می‌شود، عنوان کرد: من بعید می‌دانم چرا که تا به حال مسائل سیاسی در تکواندو وجود نداشته است اما شاید این دوره امارات نگاه سیاسی خود را تقویت کند و به همین دلیل تیم‌های ایرانی شرکت نکنند. ما سعی می‌کنیم کار خود را انجام بدهیم و فردا نیز اسامی بازیکنان خود را اعلام خواهیم کرد و سعی می‌کنیم از نفرات کمکی نیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مسابقات باشگاه‌های امسال با سال‌های گذشته تفاوت کرده است و برخلاف سالیان قبل که با حضور 5 نفر برگزار می‌شد امسال شاهد حضور 8 بازیکن در مسابقات خواهیم بود و دو روز بعد از این مسابقات نیز تورنمنت فجیره خواهد بود. ما قطعا با توجه به اینکه در 5 دوره، سه دوره قهرمان و دو دوره نایب قهرمان بودیم، امسال نیز به قهرمانی این مسابقات فکر خواهیم کرد.

خلیفه در خصوص اینکه با نظر سرمربی تیم ملی تکواندو مبنی بر عدم حضور ملی‌پوشان المپیکی در لیگ با توجه به احتمال آسیب دیدگی آنها موافق است، گفت: من علی‌رغم اینکه خیلی به نظرات مقانلو احترام می‌گذارم ولی با این نظر مخالف هستم. هیچ میدانی مثل لیگ ایران نمی‌تواند برای ملی‌پوشان مفید باشد و این به خاظر شناخت نفرات از یکدیگر ، رقابت فشرده و فشار روانی بالای مسابقات لیگ است.

وی ادامه داد: تحمل این شرایط باعث خواهد شد ملی‌پوشان برای المپیک به بالاترین درجه آمادگی برسند. ممکن است ملی‌پوشان با عدم حضور در لیگ در تورنمنت‌های شرکت و حتی به مقام قهرمانی برسند اما باید بررسی کردم در این مسابقات ملی‌پوشان با چند حریف خوب و شاخص مبارزه کرده است تا محک بخورد. من به جرات اعتقاد دارم لیگ ایران از مسابقات قهرمانی جهان سنگین‌تر شده است و این به دلیل حضور جوانان جویای نام در لیگ است که واقعا تلاش مضاعف برای دیده شدن انجام می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: ما امسال شاهد حضور پدیده‌های زیادی در لیگ بودیم و مضاف بر اینکه همین ملی‌پوشان ما نیز در لیگ برتر ساخته شدند. ما تجربه خوبی نسبت به المپیک 2012 لندن نداشتیم و آنجا نیز ملی‌پوشان ما محافظت شدند و 8، 9 ماه به زمین مسابقه نرفتند و این اشتباه است. من حتی به مقانلو پیشنهاد کردم لیگ تا خردادماه آینده ادامه داشته باشد چرا که یک مسابقه در لیگ معادل دو هفته تمرین سنگین است. برای من مهم این است که تیم ملی همین جور که با اقتدار تا اینجا کار کرده است و بالاترین سهمیه را کسب کرده است در المپیک هم سه مدال خوش‌رنگ کسب کند.

ارسال نظر: