قمری: صد در صد سه سهمیه المپیک را به دست آورده‌ایم

کدخبر: 1047215

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: پیست دوچرخه‌سواری مجموعه آزادی تا آخر امسال افتتاح خواهد شد/ قرارداد مربی کوهستان تا پایان بازی‌های آسیایی است/ ۱۴ پیست در حال احداث داریم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، نشست خبری فدراسیون دوچرخه سواری صبح امروز با حضور خسرو قمری رئیس فدراسیون و سرمربی خارجی تیم ملی کوهستان برگزار شد.

خسرو قمری در ابتدای صحبت‌های خود گفت:‌ از ابتدای سال 2015 با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور تایلند با موفقیت‌هایی که به دست آوردیم، سعی کردیم شرایط را برای کسب سهمیه المپیک فراهم کنیم که در مسابقات قهرمانی آسیا، سهمیه بازی‌ها را به دست آوردیم و امتیاز را نیز کسب کردیم. در این مسابقات با کسب 9 مدال و کسب اولین سهمیه در قاره آسیا موفقیت خوبی کسب کردیم و با توجه به 1620 امتیاز می‌توانیم بگوییم، صد در صد سه سهمیه المپیک را به دست آورده‌ایم.

وی افزود: بعد از سال 93 اردوهای مختلفی را در بخش کوهستان و کورسی برگزار کردیم. باشگاه‌های دوچرخه‌سواری نیز در مسابقات متعددی شرکت کردند. انتظاری که از رشته کوهستان داشتیم تحقق پیدا نکرد، چون انتظار کسب سهمیه المپیک را داشتیم و این توقع سنگینی بود، چرا که نیاز به زیرساخت‌ها داریم. سال گذشته همه شرایط را فراهم کردیم و با آوردن مربی اسلوونیایی سعی کردیم در مسابقات قهرمانی آسیا که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود، اردوهای مختلفی برگزار کنیم تا با حضور در میادین مختلف سهمیه این بازی‌ها را به دست آوریم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص رشته پیست هم اظهار داشت: در این بخش انتظار داریم، دوچرخه سواران کشورمان حضور فعالی داشته باشند. در مسابقات قهرمانی آسیا شانس رجب‌لو از دانشفر بیشتر است تا با کسب مقام در رشته اومینیوم بتواند ورودی مسابقات جهانی را به دست آورد و نیم‌نگاهی نیز به کسب سهمیه بازی‌های المپیک داشته باشد.

وی در خصوص کسب سهمیه المپیک در بخش جاده اظهار داشت: با پایان سال 2015 امتیازات کسب سهمیه المپیک در بخش جاده بسته شده و حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور ژاپن حضوری است که امید زیادی به کسب سهمیه نداریم. در این رقابت‌ها با 32 دوچرخه سوار شرکت‌ خواهیم کرد که علاوه بر تیم ملی بزرگسالان مردان، دوچرخه سوارانی در بخش بانوان، جوانان و امید نیز شرکت خواهند کرد. شرکت دوچرخه سواران در این رقابت‌ها کیفی است. در بخش مردان 70 درصد و در بخش بانوان 30 تا 40 درصد امیدواریم که سهمیه بازی‌های المپیک را به دست آورند.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در ادامه افزود: ساختمان اداری و پیست دوچرخه سواری در مجموعه ورزشی آزادی تا آخر امسال تأسیس می‌شود. قمری ادامه داد: در مسابقات آسیایی و المپیک در چهار رشته رقابت می‌کنیم که از دو رشته کوهستان فقط مسابقات بخش کلاس کانتری برگزار خواهد شد و رشته BMX نیز به تازگی در مسابقات آسیایی آغاز به کار کرده است و ما سعی می‌کنیم با آوردن مربی خوب خارجی بتوانیم نتایج خوبی را به دست آوریم.

وی در ادامه عنوان کرد: اولین مسابقه‌ای که برگزار کردیم، رقابت‌های قهرمانی کشور با عنوان جایزه بزرگ بود که 80 نفر در یک هفته رقابت کردند. این امر نشان دهنده پتانسیل بالای دوچرخه‌سواری کشورمان در بخش کوهستان است.

قمری گفت: 80 درصدهزینه‌ مسابقات از طریق بخش خصوصی تأمین شد. 3 اسپانسر خوب در دوچرخه سواری کسب کردیم تا وسایل و تجهیزات دوچرخه سواری را تأمین کنند این امر باعث بالا بردن انگیزه دوچرخه سواران خواهدشد.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص گلایه‌های مربی پیست اظهار داشت: آب و هوای امسال شرایط خاصی داشت و به همین جهت مجبور شدیم فضای تمرینی را تغییر داده و اردوهای این تیم را در اهواز برگزار کنیم. پیست اهواز تازه احداث شده و طبیعی است که نواقصی داشته باشد. طبیعتاً مربی توقعاتی دارد که باید آن را برطرف کنیم .

وی در خصوص اتفاقات حاشیه‌ای در اردوی پیش و درگیری لفظی دو ملی‌پوش گفت: آقای کلاهدوست هم تیمی سید رضایی، احد کاظمی و مهدی سهرابی است و اینکه دوچرخه‌سواران دیگر وی را تهدید کرده‌بودند،کذب و دروغ است. در این خصوص باید خویشتن‌داری کرده و

فدراسیون دوچرخه سواری نیز روز شنبه کمیته انضباطی را برای این ورزشکاران تشکیل خواهد داد تا بر اساس موضوعات مکتوب بتوانیم رأی دهیم. من به عنوان یک ایرانی از شما می‌خواهم مسائل حاشیه‌ای را از تیم ملی دور کنید چون مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم و ممکن است افراد مختلفی اعتراض داشته باشند. در جلسه کمیته انضباطی با افرادی تشویق اذهان عمومی تهدید و یا توهینی کرده باشند برخورد می‌کنیم.

قمری در ادامه صحبت‌های خود گفت: طرح و برنامه‌ای برای دوچرخه‌سواری داریم که هفته آینده به وزیر ورزش ارائه خواهیم داد تا شرایط خوبی برای حضور در المپیک و بازی‌های آسیایی داشته باشیم.

وی در خصوص تعداد دوچرخه‌سوارانی که قرار است وارد ایران شوند اظهار داشت: 250 دوچرخه هفته آینده به ایران می‌آیند. با وجود 80 درصد کمیته فنی این دوچرخه‌ها را ارزیابی می‌کنند و بعد از آن به هیات‌ها داده خواهد ش.د این دوچرخه‌های کوهستان است و در اولویت‌های بعدی دوچرخه‌های کورسی و سایر رشته‌ها تهیه خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در پاسخ به سوال نسیم در خصوص قرارداد مربی کوهستان گفت: قرارداد این مربی خارجی تا بازی‌های آسیایی است و با مبلغ 2 هزار و 700 دلار که این هزینه را اسپانسر ما پرداخت خواهد کرد. هر زمانی که احساس کنیم عملکرد وی مثبت است با وی همکاری‌مان را ادامه خواهیم داد و چنانچه متوجه شویم عملکرد ضعیفی دارد یک ماه قبل به وی اعلام کرده و قراردادش را فسخ می‌کنم .

وی همچنین در خصوص دوچرخه‌سواران ملی‌پوش خانم نیز گفت: با توجه به حساسیت وزارت ورزش از مربیان خارجی برنامه گرفته و توسط مربیان خانم ایرانی به ملی‌پوشان داده می‌شود. هدفمان این است که بتوانیم در مسابقات بانوان نتایج خوبی به دست آوریم. ما نگاه ویژه‌ای به ورزشکاران خانم داریم. در مسابقات قهرمانی آسیا 8 نفر را در بخش کراس کانتری اعزام خواهیم کرد. ‎

قمری در خصوص چرایی استفاده نکردن از پیست‌های متحرک در ایران گفت: 14 پیست در حال احداث داریم که 2 پیست در استان‌های گیلان و کرمان آماده بهره برداری هستند پیست چوبی سرپوشیده‌ای را نیز در حال احداث داریم که 75 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است از آنجایی که باید در بخش زیرساخت‌ها فعالیت کنیم پیست‌های در حال حداث داریم و در سال آینده پیست‌های چوبی و متحرک را در برنامه ساخت و سازهای خود قرار می‌دهیم.

در ادامه نشست محمود وفایی مربی تیم ملی کوهستان در خصوص حواشی اردوی تیم ملی در کیش گفت: حاشیه‌هایی که برای دو ورزشکاران ملی‌ پوش کشورمان پیش آمد درگیری لفظی بود نه فیزیکی امیر کلاهدوزان با مهدی سهرابی و احد کاظمی در تیم پتروشیمی تبریز بازی می‌کنند و از آنجا که امیر کلاهدوزان در خارج از نقل و انتقالات با تیم پیشگامان کویر یزد قرار داد بسته است اختلاف نظری بین این ورزشکاران پیش آمد من از کلاهدوزان خواستم تا موارد پیش آمده را به صورت کتبی به من ارائه دهد وی نیز گزارش را ارسال کرد اما نمی‌دانم چرا این حواشی ادامه دارد که هر روز بحث تهدید کلاهدوزان در رسانه‌ها مطرح می‌شود به نظر من باید کارها روال قانونی خود را طی کند و به حاشیه‌ها دامن نزند.

ارسال نظر: