استکی : تا مسابقات کسب سهمیه المپیک در چین مسئولیت تیم ملی با من است

کدخبر: 1041024

مربی تیم ملی بوکس در گفتگو با «نسیم» افزود: برای ما فرقی ندارد از کدام مسابقات کسب سهمیه کنیم/ ۸ تیم خارجی در مسابقات دهه فجر شرکت خواهند کرد/ شاکله تیم ملی را در مسابقات دهه فجر می‌بندم

علیرضا استکی، مربی تیم ملی بوکس در گفتگو با «نسیم»، در خصوص شرایط اردوی تیم ملی بوکس اظهار داشت: در حال حاضر سومین هفته از این مرحله اردوی تیم ملی را پشت سر می‌گذاریم و 23 جلسه تمرینی مفید را انجام داده‌ایم. شنبه و یک‌شنبه آینده نیز مجددا یک مسابقه درون اردوی برگزار خواهیم کرد تا باز هم در نفرات تیم ملی ریزش داشته باشیم و بتوانیم تمرینات تیم ملی را با نفرات کمتر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در هفته گذشته هم یک مسابقه انتخابی با حضور نفراتی که مرحله دوم به اردوی تیم ملی دعوت شدند، برگزار کردم که از آن نفرات نیز 9 نفر به اردوی تیم ملی اضافه شدند. پس از برگزاری مسابقات انتخابی هفته آینده تیم ملی نیز سعی می‌کنیم از میان این نفرات بین 20 تا 25 را به اردوی مرحله جدید تیم ملی دعوت کنیم.

مربی تیم ملی بوکس در خصوص وضعیت سرمربیگری تیم ملی بوکس عنوان کرد : در حال حاضر قرار شد تا مسابقات کسب سهمیه در چین مسئولیت هدایت تیم ملی برعهده من و با نظارت روح‌الله حسینی مدیریت تیم‌های ملی باشدو امیدوارم که بتوانیم در آن مسابقات کسب سهمیه کنیم و بعد از آن نیز هنوز صحبتی نشده است و من اطلاعی ندارم.

استکی در خصوص حضور نفرات APB در مسابقات چین عنوان کرد: نفرات APB که به زودی مسابقات‌شان شروع خواهد شد و درگیر آن مسابقات خواهند شد و من امیدوارم بتوانند در آن مسابقات کسب سهمیه بکنند و ما هم در مسابقات چین بتوانیم موفق به کسب سهمیه شویم. بوکس ایران در حال حاضر برای کسب سهمیه، سه فرصت مسابقات APB و دو سهمیه از مسابقات A و B را داریم. برای ما هیچ فرقی نمی‌کند از کدام مسابقات کسب سهمیه بکنیم. اگر دو نفر نیز موفق به کسب سهمیه در یک وزن شوند فدراسیون در خصوص انتخاب یک نفر برای حضور در المپیک تصمیم خواهد گرفت.

مربی تیم ملی بوکس در خصوص برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی بوکس تا مسابقات کسب سهمیه در چین گفت: من در برنامه‌ای که به مدیر تیم‌های ملی ارائه کردم درخواست حضور در یک تورنمنت معتبر را دادم و حسینی هم به دنبال فراهم کردن شرایط ما برای حضور در یک تورنمنت معتبر هستند. ما در کنار این برنامه مسابقات بوکس دهه فجر را در خوی داریم که قرار است 8 تیم خارجی در این مسابقات شرکت کنند و انشاالله ما شاکله اصلی تیم را در مسابقات دهه فجر خواهیم بست. بعد از مسابقات دهه فجر هم من خواهان حضور در چین، 10 روز قبل از مسابقات هستم تا یک اردوی خوب هم آنجا برگزار کنیم.

استکی در خصوص پیش‌بینی تعداد سهمیه‌های تیم ملی بوکس در مسابقات چین، اظهار داشت: اگر خواسته من را بخواهین که من دوست دارم در هر 10 وزن کسب سهمیه کنیم. در حال حاضر از 60 سهمیه‌ای که باید در آسیا کسب می‌شده فقط وضعیت 6 سهمیه مشخص شده است و تکلیف الباقی سهمیه‌ها مشخص نشده است. قطعا در مسابقات چین حریفان مدعی حضور خواهند داشت و من نیز به ورزشکاران خودم ایمان دارم و می‌دانم توان کسب سهمیه از این مسابقات را خواهند داشت چرا که چیزی از نفرات مدعی کم ندارند.

مربی تیم ملی بوکس در مورد امکانات اردوی تیم ملی گفت: من باید از منوچهر صالحی از کفش ملی به عنوان یکی از خیرین که 27 جفت کتانی به نفرات تیم ملی هدیه کردند، تشکر کنم. در خصوص شرایط اردویی و امکانات نیز ما کمبود پزشک را داشتیم که دکتر شریف را به عنوان یکی از متخصصان علم تغذیه و طب ورزشی به کادرمان اضافه کردیم و این باعث خواهد شد تا کار مل علمی‌تر پیش برود. من باید از همکارانم همایون امیری، اصغر اشرفی، مهرداد حمیدیان و مهدی شفیعی داشته باشم که بخوبی همراه من هستند و در کنار هم تمرینات تیم ملی را به خوبی به پیش می‌بریم.

ارسال نظر: