رستگار: میراسماعیلی به دلیل مشغله‌های انتخابات مجلس کناره‌گیری کرد

کدخبر: 1028721

رئیس فدراسیون جودو در گفتگو با «نسیم»: در جودو سهمیه "وایلد کارت" نداریم/ در صورتی که محجوب جزو ۲۲ نفر برتر رنکینگ باشد، می‌توانیم سهمیه سوم را کسب کنیم/ میراسماعیلی به عنوان نایب رئیس به کارش ادامه می‌دهد

محمدعلی رستگار رئیس فدراسیون جودو در گفتگو با «نسیم» در خصوص وضعیت مدیریت تیم‌های ملی جودو اظهار داشت: آرش میراسماعیلی با توجه به مشغله‌ای که برای انتخابات داشت از ادامه فعالیت به عنوان مدیریت تیم‌های ملی کناره‌گیری کرد و ما هم از ایشان تقدیر کردیم. ایشان در حال حاضر نایب رئیس فدراسیون جودو هستند و با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند.

رستگار در پاسخ به این سوال که پروژه‌ای برای حذف میراسماعیلی در میان نبوده است، گفت: میراسماعیلی از حدود سه‌، چهار ماه پیش موضوع حضورش در انتخابات مجلس شورای اسلامی را با توجه به درخواست‌هایی که از طرف مردم لرستان از او شده بود را مطرح کرد و بخشی از وقتش را صرف مسائل انتخاباتی می‌کرد. چند بار هم این موضوع را مطرح کرده بود که باید در این مقطع وقت بیشتری برای حضورش در انتخابات بگذارید.

وی ادامه داد: من نیز موضوع مسئولیت مدیریت تیم ملی را در این مقطع خودم پذیرفتم تا مسراسماعیلی وقت آزاد بیشتری داشته باشد و به کارهایش برسد. برآیند و مجموع این تغیرات هم با توجه به بازخوردها برای المپیک مثبت است. این مسئولیت را در حال حاضر خودم پذیرفتم اما به دنبال یک فرد موجه برای حضور در این پست هستم . شاید انتخاب این افراد زمان کمی ببرد و شاید هم پنج، شش ماه طول بکشد. در حال حاضر نیز کارها بسیار منظم و خوب پیش می‌رود و مشکل خاصی هم نیست.

رئیس فدراسیون جودو در خصوص بازدید نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی گفت: شنبه هفته گذشته من از ایشان درخواست کردم در صورت امکان بازدیدی از اردوی تیم ملی جودو داشته باشند و ایشان قول چهارشنبه هفته گذشته را به ما دادند اما یک ساعت قبل از برگزاری جلسه برای ایشان جلسه فوق‌العاده‌ای پیش آمد. ایشان در تماسی که با من داشتند بابت این مسئله عذرخواهی کردند و قرار شد امروز از اردوی تیم ملی بازدید کنند و به قولشان هم عمل کردند. حضور ایشان بسیار مثمرثمر بود و من از ملی‌پوشان و مربیان بازخوردهای مثبتی بابت حضور ایشان دریافت کردم .

وی ادامه داد: مجموعه وزارت ورزش پیش از حضور سجادی در اردوی تیم ملی جودو هم واقعا با وجود مسائلی که در جودو بود به ما کمک کردند. مسئولان وزارت ورزش در این مدت حمایت معنوی و مادی در چهارچوب توافق ها را از فدراسیون جودو انجام دادند. امروز قبل از حضور سجادی در اردوی تیم ملی، من به همراه کادرفنی تیم ملی دیداری با کیومرث هاشمی رئیس کمیته المپیک داشتم و در آن‌جا هم اعلام کردم بودجه‌ای که برای فدراسیون جودو اختصاص داد شده است با توجه به حجم فعالت ما واینکه دائما ورزشکاران باید در کورس رقابت‌های مختلف باشند، کفاف نمی‌دهد و خواهش کردیم افزایش اعتبارات را برای ما در نظر بگیرند.

رستگار در خصوص خروجی جلسه کادرفنی تیم ملی با رئیس کمیته المپیک گفت: ما در این دیدار برنامه‌های جودو تا المپیک و همچنین وضعیت کسب سهمیه المپیک را تشریح کردیم. در این دیدار ما رنکینگ فعلی مولایی که جز 22 نفر و محجوب که نزدیک به 22 نفر برتر رنکینگ است را توضیح دادیم و اعلام کردیم در صورتی که محجوب هم در میان 22 نفر برتر رنکینگ قرار بگیرد ما می‌توانیم سهمیه سوم را هم کسب کنیم.

وی ادامه داد: در این مدت بارها از من سوال پرسیده شده است که سهمیه سوم از طریق "وایلد کارت" است که من باید اعلام کنم اصلا در جودو، سهمیه "وایلد کارت" نداریم و علاوه بر آن کل رشته‌های ورزش ایران هم "وایلد کارت" ندارد. ما هر تعدادی کسب سهمیه کنیم از طریق حضور ورزشکارانمان در مسابقات کسب سهمیه المپیک است. سیستم سهمیه سوم ما به گونه‌ای است که ما حد امتیاز لازم آن را کسب کردیمو در صورتی که جواد محجوب در میان 22 نفر برتر رنکینگ قرار بگیرد این سهمیه که به سهمیه قاره‌ای معروف است به نفر بعدی ما تعلق می‌گیرد.

رئیس فدراسیون جودو در خصوص اضافه شدن رضوی و درخشان به فدراسیون جودو، عنوان کرد: بعد از مسائلی که در خصوص استعفای من پیش آمد، بحثی مطرح شد که ما تیم مدیریتی جودو را به گونه‌ای تقویت کنیم که وفاق و همدلی در جامعه جودو به وجود بیاید. من نشستی با دو تن از اعضا هیات رئیسه که رضوی و درخشان هستند، داشتم و به آنها اعلام کردم در این مقطع که جودو نیاز به حرکات حمایتی دارد باید وقت بیشتری علاوه بر وظایف حضور در هیات رئیسه جودو بگذارید. بعد از صحبت‌های من، درخشان پیشنهاد داد با توجه به اینکه در حوزه بین‌الملل در بخش آموزش مربیان فعالیت می‌کنم در این قسمت به فدراسیون کمک خواهم کرد.

وی ادامه داد: رضوی نیز آمادگی‌اش را برای پذیرفتن مسئولیت در کمیته فنی را اعلام کرد و نهایتا این مسئولیت‌ها را این دوستان پذیرفتند و امیدوارم حضورشان باعث وفاق و هم‌افزایی در خانواده جودو شود.امیدوارم این اتفاقات باعث شود این حرف و حدیث‌ها که ما علاقه‌ای به حضور خانواده جود در فدراسیون را نداریم از بین برود. من حتی با امینی نیز صحبتهایی را داشتم که متاسفانه تا این لحظه به دلیل معذورت‌های ایشان اتفاق نیافتده است ولی درب فدراسیون به روی همه پتانسیل‌ها باز است.

ارسال نظر: