پولادگر: کره‌ هنوز در تکواندو غرور کاذب دارد

کدخبر: 1018655

رئیس فدراسیون تکواندو در گفتگو با «نسیم» افزود: دلیلی ندارد برای حضور کره در تورنمنت‌های ایران از جیبمان هزینه کنیم/ بهترین‌های ما در تورنمنت کره شرکت نکرده بودند/ عدم حضور کره در تورنمنت‌های ایران چندان اهمیتی ندارد

سید محمد پولادگر در گفتگو با «نسیم»، در مورد عملکرد ملی‌پوشان تکواندو در تورنمنت کره‌جنوبی اظهار داشت: حضور تیم ملی کشورمان در مسابقات کره‌جنوبی از این جهت اهمیت داشت که بچه‌هایی که در آینده قرار است به جمع تیم ملی اضافه شوند قلک امتیازی خود را برای المپیک 2020 پر کنند و در رنکینگ جهانی قرار بگیرند. این نفرات بهترین‌های ما در این مسابقات نبودند.

وی در ادامه افزود: ما مسابقات جایزه بزرگ مسکو را به عنوان اولین رویداد مهم تا قبل از المپیک پیش رو داریم. مسابقات جایزه بزرگ در چند مرحله برگزار می‌شوند و این فرصت راداریم که سهمیه خود را در دو وزن دیگر هم قطعی کنیم.

رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص اینکه چرا ایران در تورنمت‌های کره‌جنوبی شرکت می‌کند اما این کشورها به تورنمنت‌های ایران نمی‌آید، گفت: امکان حضور کره‌ای‌ها در ایران وجود دارد اما نکته مهم اینجاست که کره هنوز در تکواندو غرور کاذب دارد. آن‌ها برای حضور در تورنمت‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس از کشورهای عربی، بخش عمده‌ای از هزینه‌های خود را از میزبان می‌گیرند.

وی افزود: امروز ایران به جایگاهی رسیده است حضور یا عدم حضور کره را چندان مهم نمی‌داند و دلیلی ندارد که بخواهیم برای حضور کره از جیبمان هزینه کنیم. با توجه به رنکینگ این تورنمنت‌ها کشورهایی حاضر نمی‌شوند خودشان فرصت کسب رنکینگ را از دست می‌دهند.

پولادگر در خاتمه عنوان کرد: ما در ابتدا نگران این بودیم که برخی کشورها شرکت نکنند و رقابت‌ها دچار لطمه اعتباری شود اما اکنون کافی است که 4 کشور شرکت کنند تا تورنمنت معتبر باشد و این مسئله عدم حضور کره‌ای‌ها به نفع ماست و راحت‌تر می‌توانیم امتیازات را کسب کنیم.

ارسال نظر: