سلیمانی: ملی‌پوشان اگر از عملکرد فنی ما ایراد گرفتند به این دلیل بود جایگاه خود را از دست ندهند

کدخبر: 1002629

سرمربی سابق تیم ملی کاراته در گفتگو با «نسیم» افزود: بیشتر درگیر مسائل حاشیه‌ای بودیم تا فنی/ از آیتم‌های حمایتی برخوردار نبودیم/ بیشتر از مسائل فنی پاسخگوی فیلم، عکس و مسائل حاشیه‌ای بودیم

زیبا سلیمانی، سرمربی سابق تیم ملی کاراته در گفتگو با «نسیم»، در مورد استعفا کادرفنی تیم‌های ملی اظهار داشت: ما یک گروه بودیم که از ابتدا با هم حضور پیدا کردیم اما حمایتی که لازم بود از ما انجام نشد و مشکلات یکی یکی سر راه ما قرار داشت و بیشتر درگیر مسائل حاشیه‌ای بودیم. با به وجود آمدن این مسائل استاد آرین‌خو صلاح دانستند در این شرایط ما نباشیم و ما هم تابع استاد خود بودیم و استعفا دادیم.

سرمربی سابق تیم ملی کاراته در مورد اظهارات مسئولان فدراسیون کاراته مبنی بر ضعف فنی کادر تیم‌های ملی و اظهارنارضایتی ملی‌پوشان عنوان کرد: حقیقت این این است کسانی که در کادرفنی تیم‌های ملی حضور داشتند افراد کم‌تجربه‌ای نیستند. من 40 سال تجربه کار دارم و آقایان علیرضا سلیمانی، عسکری و احمد صافی نیز نفرات شناخته شده کاراته ایران هستند و افراد مبتدی در کادرفنی تیم ملی حضور نداشتند. من برای نفراتی و ملی‌پوشانی که در تیم ملی حضور دارند احترام قائل هستم اما آنها به دنبال این هستند تا جای خود را در تیم ملی از دست ندهند و به همین خاطر این اظهارات را مطرح کردند.

وی ادامه داد: ما به عنوان کادرفنی تیم ملی شاید صلاح می‌دانستیم روی تکنیک‌های پایه این نفرات کار کنیم تا سرعت اجرای تکنیک در بچه‌ها را بالا ببریم و قطعا بهتر از مربیان هیچ کسی از ضعف تاکتیکی ملی‌پوشان خبر ندارد . مشکل دیگری که در کار ما وجود داشت این بود که ما بیشتر از اینکه درگیر مسائل فنی باشیم باید پاسخگوی فیلم‌ها و عکس‌ها و موارد حاشیه‌ای باشیم. به هرحال نظر من این است بچه‌های تیم ملی در عین احترامی که برای آنها قائل هستم نباید در مورد این مسائل اظهارنظر کنند.

سلیمانی با تاکید بر شایستگی فنی کادرفنی تیم‌های ملی گفت: واقعیت امر این است کادرفنی تیم ملی نفرات باتجربه‌ای هستند و خود من دارای دان 7 و مربیان من دارای دان 5 به بالا هستند و قطعا تجربه ما از نفراتی تازه‌کار و ملی‌پوش بیشتر است اما متاسفانه آنطور که باید از کادرفنی تیم ملی توسط مسئولان فدراسیون کاراته حمایت صورت نمی‌گرفت و حتی اگر موردی بود باید با مدیرفنی تیم ملی مطرح می‌شد.

سرمربی سابق تیم ملی در مورد مشکلات مالی که در متن استعفا کادرفنی ‌تیم‌های ملی از آن یاد شده بود، عنوان کرد: این یکی از مسائل بود که ما مطرح کرده بودیم اما همه مشکلات ما این موضوع نبود و من خودم به شخصا در طول سالهایی که کار کردم هیچ وقت به طور کامل موفق به تسویه حساب مالی نشدم اما این مسئله قطعا همه مشکلات کادرفنی تیم ملی نبود بلکه همانطور که اعلام کردم ما از آیتم‌های حمایتی، روحی که انتظار داشتیم برخوردار نبودیم و حتی این حمایت‌ها ظاهری هم نبودو آرین‌خو ترجیح داد ما در این شرایط نباشیم و ما هم تابع استاد خود بودیم.

سلیمانی در پایان خاطر نشان کرد: نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته نیز که ما با او در ارتباط بودیم آنطور که انتظار داشتیم از ما حمایت نکرد . شاید دلیل آن این بود که ما مدنظر ایشان نبودیم. به هر حال ما برای تیم ملی بانوان آرزوی موفقیت می‌کنیم و اعتقاد داریم کاراته دو بعد دارد و فقط بحث فنی ورزشی در آن نیست و این روزها اخلاق در ورزش خیلی کمرنگ شده است و معنویات از بین رفته است و تلاش ما بازگرداندن اخلاق به کاراته بود.

ارسال نظر: