حاج ابوالقاسم، حافظ قرآن: هر چه تشکل‌های قرآنی بزرگتر باشد قدرت کار فرهنگی بیشتر می‌شود

کدخبر: 955594

حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم در جلسه تشکیل مجمع حافظان قرآن کریم گفت: در کشور ما تمام اقشار با همدیگر هم افزایی دارند به غیر از حافظان قرآن کریم/ مطالبه حق حافظان قرآن مطالبه‌ای قرآنی است

به گزارش «نسیم»، حاج ابوالقاسمی، در جلسه تشکیل مجمع حافظان قرآن کریم در رابطه با تشکیل این مجمع گفت: افرادی که در عرصه قرآن، فعالیت می کنند این موضوع را باید به خوبی بدانند که هر چه تشکل های قرآنی بزرگتر باشد و اعضای بیشتری داشته باشد قدرت کار فرهنگی بیشتری خواهند داشت. در کشور ما تمام اقشار و گروه ها دور هم جمع شده اند و هم افزایی کرده اند به غیر از حافظان قرآن کریم.

وی بیان داشت: امروزه می بینیم که حتی انجمن های موسیقی و خوشنویسی و باشگاه های ورزشی نیز با دور هم جمع شدن نسبت به دریافت امکانات مورد نیاز خودشان اقدام می کنند منتها حافظان قرآن در تهران امکانات بسیار کم و ساده ای دارند.

ابوالقاسمی تأکید کرد: در کشور ما خیلی از مراکز و موسسات قرآن هستند که با سختی های فراوان ادامه فعالیت می دهند چرا باید یک مرکز هنری همه چیزش رو به راه باشد اما یک مرکز قرآنی با هزار مشکل روبرو شود.

وی گفت: حافظان قرآن باید حق خود را از مسئولین مطالبه کنند و بدانند که این مطالبه امری شخصی نیست بلکه حق قرآن است و آنها باید حق قرآن را از مسئولین درخواست کنند. ما موظفیم که به دنبال احقاق حق حافظان قرآن باشیم زیرا اگر در این امر کوتاهی کنیم در قیامت بازخواست می شویم.

این حافظ قرآن گفت: اگر فعالیت های قرآنی در کشور ما ضعیف است من و شما هستیم که مقصریم و نه مسئولین. زیرا آنها گرفتاری های خاص خود را بدارند و این ما هستیم که باید حق خود را مطالبه کنیم و به آن برسیم.

وی در پایان بیان داشت: چندی پیش بیمه فعالان قرآنی قطع شد و کسی هم اعتراض نکرد در صورتی که اگر به طور مثال بیمه بازیگران قطع شود با سر و صدا و هیاهو به خواسته خود می رسند؛ این تجمع امروز را به فال نیک می گیریم تا بیش از این شاهد گردهمایی حافظان قرآن باشیم. هدف این مجمع این نیست که تا انتها وابسته به بسیج باشد، وقتی روی پای خود ایستادیم مستقل شده و پیشرفت خواهیم کرد.

محرم زاده نیز در ادامه این جلسه گفت: برنامه های مجمع به سه قسمت برنامه های آموزشی، ارائه خدمات و بومی سازی تقسیم می شود.

وی تأکید کرد: از جمله برنامه های آموزشی مجمع برگزاری دوره های تربیت مربی حفظ قرآن کریم، گروه های تربیت داور حفظ قرآن، برگزاری کلاس های آمادگی ارشد حفاظ کل قرآن، جذب حفاظ با وجود داشتن شرایط در سپاه و هماهنگی دیدار حفاظ با مسئولین بالاخص رهبر معظم انقلاب از جمله برنامه های مجمع است.

محرم زاده در پایان سخنانش اضافه کرد: تهیه و تدوین کتاب مجمع حفاظ نیز در برنامه های ما دیده شده که به زودی انجام می شود و مستندسازی از شهدای حافظ قرآن دیگر موضوع در دستور کار ما است.

ارسال نظر: