هادی انباردار در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

"ماه گرفتگی" در جشنواره مقاومت رونمایی خواهد شد/ اکران فیلم به سال آینده خواهد افتاد

کدخبر: 2059994

تهیه کننده فیلم "ماه گرفتگی" درباره دورنمای خودش نسبت به اکران گفت: فکر می کنم به واسطه اینکه منتقدان فیلم و حتی آنها که از الان مخالف خوانی می کنند هم به تماشای آن خواهند آمد اکران خوبی داشته باشیم.

هادی انباردار تهیه کننده «ماه گرفتگی» تازه ترین فیلمی که با مضمون فتنه88 توسط مسعود اطیابی ساخته شده است، درباره روند تولید این فیلم به « نسیم آنلاین » گفت: در مرحله تدوین ابتدایی و راف کات هستیم و بعد از تدوین و تا اواخر هفته آینده کار ساخت موسیقی فیلم آغاز خواهد شد.

این تهیه کننده ادامه داد: برنامه مان این است که «ماه گرفتگی» در جشنواره مقاومت امسال رونمایی شود و بعد از جشنواره مقاومت هم در جشنواره فجر حضور خواهیم داشت.

وی درباره اینکه آیا رونمایی در مقاومت، فرصت حضور در بخش مسابقه جشنواره فجر را نخواهد گرفت، اظهار داشت: مذاکراتی با مسئولان دبیرخانه جشنواره فجر از سوی دبیرخانه مقاومت صورت گرفته است که شرایط تعامل در این زمینه به وجود بیاید تا فیلمهایی که برای اولین بار رونمایی آنها در جشنواره مقاومت صورت می گیرد بتوانند در جشنواره فجر هم حضور داشته باشند.

انباردار در پاسخ به این پرسش که آیا رونمایی در جشنواره مقاومت فیلم را از تازگی نمی اندازد گفت: به هر حال جشنواره فجر جایگاه خاص خود را دارد و فکر نمی کنم رونمایی در جشنواره مقاومت خللی ایجاد کند در اقبال مخاطبان به فیلم در جشنواره فجر.

اکران در سال آینده

«ماه گرفتگی» مضمونی درباره انتخابات 88 دارد و داستان آن در 30 خرداد 88 می گذرد که یک راهپیمایی موسوم به سکوت در تهران انجام شد. از آنجا که اردیبهشت سال آینده هم انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار می شود این شائبه پیش می آید که ممکن است حواشی سیاسی انتخابات در مسیر اکران این فیلم خلل ایجاد کند.

انباردار اما چندان به این موضوع اعتقاد نداشته و در این باره اظهار داشت: با توجه به اینکه بعد از جشنواره مقاومت قاعدتا فیلم باید برای جشنواره فجر نگه داشته شود اکران‌مان به سال آینده می افتد و درباره تأثیر انتخابات بر اکران فیلم هم بعید می دانم مشکل داشته باشیم. شرایط فیلم ما ویژه است و سال آینده هم سال انتخابات است اما سعی می کنیم خوش بین باشیم.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه قبل از کلید خوردن و در مرحله پیش تولید هم هجمه هایی نصیب عوامل فیلم شده است گفت: طبیعی است که این نقدها و هجمه ها که فشار فراوانی را بر عوامل وارد کرد، به هنگام اکران هم وجود داشته باشد. شخصا به همکارانم در فیلم که علیرغم همه این فشارها کوشیدند کار خود را به بهترین شکل انجام دهند خسته نباشید می گویم.

وی ادامه داد: این درست نیست که چون با مضمون یک فیلم مشکل داریم همکاران فیلم را آماج نقد خود قرار دهیم. همان طوری که وقتی وارد یک فروشگاه می شویم ممکن است با برندهایی بربخوریم که از آنها خوشمان نیاید و به این دلیل نمی توانیم انتظار داشته باشیم که کل فروشگاه تعطیل شود در برخورد با محصولات سینمایی نیز ممکن است با بازیگری برخورد کنیم که در اثری متضاد تفکر ما حاضر شود و این دلیل بر هجمه به وی نیست.

از نظر تجاری هم موفق خواهیم بود

هادی انباردار درباره دورنمای خودش نسبت به اکران «ماه گرفتگی» گفت: فکر می کنم به واسطه اینکه منتقدان فیلم و حتی آنها که از الان مخالف خوانی می کنند هم به تماشای آن خواهند آمد اکران خوبی داشته باشیم.

این تهیه کننده ادامه داد: این فیلم از جمله آثاری است که حاشیه هایش از همین حالا آغاز شده است و از آن سو بلحاظ مضمون هم با اثر خنثایی روبرو نیستیم و فیلمی پیش‌رو است که سعی کرده هم جذابیت داستانی داشته باشد و هم بدعت بصری و به همین دلیل فکر می کنم از نظر تجاری «ماه گرفتگی» فیلم موفقی باشد.

انباردار که سابقه مجری گری طرح در آثاری تجاری مانند «بوی گندم» و «حرکت اول» را داشته است با اشاره به اینکه «ماه گرفتگی» را هم طوری تولید کرده که در کنار ارائه مضمون متفاوت، مخاطب پسند باشد بیان داشت: هدفمان تولید یک فیلم سیاسی-تاریخی بود که در کنار ایجاد شرایط تحلیل سیاسی، مخاطب‌پسند هم باشد. پروسه تولید هم کاملا اقتصادی صورت گرفت و با تکیه بر اله‌مانهایی که بتوان به واسطه آنها مخاطب را به سمت فیلم جلب کرد.

ارسال نظر: