حامد جعفری در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

همزمان با اکران "فیلشاه"، محصولات جانبی این انیمیشن عرضه می‌شود

کدخبر: 2059000

تهیه‌کننده انیمیشن "فیلشاه" گفت: در نظر داریم تا همزمان با اکران عمومی این انیمیشن محصولات جانبی آن را برای ارتباط بیشتر با مخاطبان عرضه کنیم.

حامد جعفری، رئیس هیئت‌مدیره گروه هنرپویا در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، با تاکید بر اینکه تولید محصولات جانبی انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» تلاشی است برای معرفی بهتر قهرمان های بومی در جامعه گفت: گروه هنرپویا پس از انجام تحقیقات مختلف و مطالعات دقیق بر روشهای تأثیرگذار بر گروه کودک و نوجوان، تصمیم‌گرفت تا در کنار ساخت انیمیشن های سالم و جذاب، برنامه‌ریزی‌های لازم برای قهرمان‌سازی و شخصیت پردازی را برای این گروه سنی در اولویت‌های کاری خود قرار دهد.

وی در همین زمینه ادامه داد: در همین راستا گروه هنر پویا در نظر دارد تا قهرمان‌هایی که در قالب آثار مختلف خود به تصویر کشیده و در زمان اکران و عرضه نیز ارتباط تنگاتنگی با گروه کودک و نوجوان که به عنوان مخاطبان اصلی آثار هستند، برقرار کرده را همچنان به عنوان یک منبع الهام بخش در زندگی فرزندان این مرز و بوم حفظ کند .

جعفری افزود: با همین رویکرد پس از استقبال خوبی که در ایام اکران انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم»صورت گرفت و با توجه به بازخوردهای مثبتی که از طرف مخاطبان اثر داشتیم، برنامه‌ریزی‌های لازم در واحد تبلیغات، بازاریابی و فروش گروه هنرپویا انجام شد تا بتوانیم درحد ممکن به ماندگاری و تعمیق ارتباطی که گروه کودک و نوجوان با شخصیت‌های اثر سینمایی «شاهزاده‌روم» برقرار کرده‌اند، کمک کنیم؛ از این رو بلافاصله اقدام به طراحی اقلام جانبی مختلف این اثر شد که حاصل آن تولید اقلام مختلفی همچون لباس‌های کودکانه، انواع نوشت‌افزارها برای دانش آموزان و عروسکهای پارچه ای و چوبی، ست جشن تولد و جشن تکلیف، ماگ، پیکسل و ... بوده است .

تهیه کننده «شاهزاده روم» در خصوص نوآوری گروه هنرپویا برای طراحی اقلام جانبی این اثر تصریح کرد: این اولین باری نیست که یک کمپانی تولیدکننده انیمیشن، برای تکمیل چرخه اثرگذاری بر مخاطبان خود، نسبت به طراحی، تولید و عرضه محصولات جانبی یک فیلم اقدام می‌کند، به عنوان مثال شرکت‌های بزرگ پویانمایی دنیا مثل «دیزنی» بخش مهمی از برنامه تجاری خود را بر روی محصولات جانبی انیمیشن‌هایی که تولید می‌کند، متمرکز ساخته‌ و این موضوع تا جایی بیش رفته است که به طور مثال بیش از 60% سود شرکت «دیزنی» از فروش محصولات جانبی فیلمهایش به دست می‌آید. این دقیقا بدان معناست که پرداختن به حوزه محصولات جانبی انیمیشن‌ها، جزء لاینفکی از چرخه اثر گذاری بر مخاطبان بوده که در وهله اول به قهرمان‌سازی و شخصیت‌پردازی و تعمیق ارتباط مخاطب با شخصیت‌ها کمک کرده و همچنین زمینه ترویج سبک زندگی مورد هدف را فراهم خواهد ساخت و از سوی دیگر منافع اقتصادی شرکتها را نیز در پی خواهد داشت.

رئیس هیئت‌مدیره گروه هنرپویا با تاکید بر اینکه تولید محصولات جانبی انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» به عنوان یک تجربه‌ اولیه و برای تست بازار صورت گرفته است، گفت: واحد تبلیغات، بازاریابی و فروش این گروه در حال حاضر مشغول جمع‌آوری اطلاعات و بازخوردهای مربوط به عرضه محصولات جانبی «شاهزاده‌روم» هستند تا بتوانند در اجرای برنامه‌ریزی‌هایی که برای تولید محصولات جانبی انیمیشن سینمایی «فیلشاه» انجام شده است، گام‌های دقیق‌تر و صحیح‌تری بردارند.

جعفری ادامه داد: ما طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بنا داریم برخی از محصولات جانبی «فیلشاه» را همزمان با اکران این اثر سینمایی در سینماهای کشور عرضه کنیم.

وی در پایان با اشاره به رونمایی از محصولات جانبی انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» در چهارمین نمایشگاه نوشت افزارهای ایرانی اسلامی «ایران نوشت» خاطر نشان کرد: در برخی از غرفه‌های این نمایشگاه که تا 12شهریور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا خواهد بود، نوشت‌افزارها، کیف‌ها و برخی از محصولات مرتبط با انیمیشن سینمایی «شاهزاده‌روم» عرضه می‌شود.

ارسال نظر: