معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان تهران عنوان کرد:

تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی/ افتتاح ۲۰ مرکز تخصصی آموزش قرآن کریم در تهران

کدخبر: 2057403

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: در مدت ۳ سال ۲۰ مرکز تخصصی آموزش قرآن کریم در سراسر تهران راه اندازی خواهد شد.

سید هاشم حسینی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران پیرامون موضوع تبدیل بقاع متبرکه به مرکز تخصصی آموزش قرآن کریم به خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، گفت: از چهار سال قبل بحث حفظ قرآن کریم به صورت تخصصی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه دنبال شد. با توجه به اینکه در بخش حفظ موفقیت های خوبی را کسب کردیم و مردم عزیز کشور علاقمند به حضور در کلاس های آموزشی در جوار بقاع متبرکه بودند به نظر می رسید که در بخش های مفاهیم، تجوید، روخوانی و روانخوانی در بخش قرائت به صورت تخصصی و با تهیه زیرساخت های مناسب تر برای این کار اقدام کنیم.

تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی

وی افزود: از طرف دیگر هم حضرت آقا فرمودند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود. زیرا بخش عمده ای از مسائل فرهنگی ما و آن مبنای ما در برداشت های فرهنگی باید از قرآن سرچشمه بگیرد. در همین راستا امسال باتوجه به اینکه نیاز بود امسال بحث های قرآن را توسعه بدهیم ما چهار مرکز تخصصی آموزش قرآن کریم در بخش های مختلف را در بقاع متبرکه راه اندازی خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: این مراکز در "امام زاده عبدالله" در شهر ری، "امام زاده سید جعفر" و "حمیده خاتون" در باغ فیض، "امام زاده پنج تن" در لویزان و "امام زاده حسن" در منطقه جنوب غرب تهران قرار است تا راه اندازی شوند. بر این اساس مقدمات آن فراهم شده است و آغاز به کار کرده اند که باید فعال تر و پویا تر شوند.

افتتاح 20 مرکز تخصصی آموزش قرآن کریم در تهران

حسینی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: بر این اساس برنامه ریزی داریم که این مراکز در مدت زمان 3 سال در سراسر استان تهران به تعداد 20 مرکز تخصصی قرآن کریم در جوار بقاع متبرکه افزایش پیدا کنند. در حقیقت امیدواریم این اتفاق در طول 3 سال با موفقیت رقم بخورد.

راه اندازی مرکز آموزش غیر حضوری قرآن در جوار امام زاده صالح

وی به راه اندازی مراکز آموزش قرآن به صورت غیر حضوری اشاره و اضافه کرد: بحث دیگری را هم که در زمینه قرآن داریم بحث راه اندازی مراکز آموزش غیرحضوری است. ما امسال مرکز آموزش غیر حضوری را در جوار امام زاده صالح در تجریش راه اندازی کردیم. این مرکز همزمان با اختتامیه دهه کرامت توسط استاندار افتتاح شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران یادآور شد: قبل از اینکه اینکه این مرکز افتتاح شود به صورت آزمایشی 3 ماه در این مرکز فعالیت انجام دادیم. بر این اساس تا امروز بیش از 400 قرآن آموز با این مرکز آموزشی در ارتباط هستند ولی ما هنوز تبلیغاتی برای ثبت نام انجام نداده ایم.

تحت پوشش قرار گرفتن 8 هزار نفر در مراکز اموزش غیر حضوری

حسینی در پایان تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد که مردم به استفاده از این نوع آموزش ها علاقمند هستند. بر این اساس ما برای امسال برنامه ریزی کردی تا تعداد 8 هزار نفر را تحت پوشش مراکز آموزش غیر حضوری خود قرار بدهیم. همچنین در مکان های دیگری هم این مراکز آموزش حفظ مجازی نیز راه اندازی خواهد شد.

ارسال نظر: