دیدار اعضای همایش علوم انسانی قرآن‌بنیان با آیت‌الله جوادی‌آملی

کدخبر: 2023702

اعضای همایش «علوم انسانی قرآن‌بنیان (چیستی، چرایی و چگونگی)» با حضور در مؤسسه اسراء با آیت‌الله جوادی‌آملی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تعدادی از اعضاء هیئت علمی همایش «علوم انسانی قرآن‌بنیان (چیستی، چرایی و چگونگی)» هفته گذشته با حضور در قم با آیت‌الله جوادی آملی دیدار کردند.

آیت‌الله جوادی آملی این دیدار که در موسسه پژوهشی علوم وحیانی اسراء صورت گرفت، ضمن پر اهمیت دانستن کار در عرصه اسلامی سازی علوم انسانی، تاکید کرد که برای کسی که از نظر فلسفی معتقد به خداوند است، هر علمی الهی خواهد بود. زیرا عالمان دین که به موضوعات دینی همچون قرآن و سنت می‌پردازند، در باب قول خداوند تحقیق می‌کنند و عالمان علوم طبیعی نیز درباره فعل و خلق الهی تحقیق و پژوهش می‌کنند.

وی ادامه داد: از این رو کلیه علوم الهی خواهند بود و دیگر وامکان ندارد هیچ علمی غیر الهی داشته باشیم. آیت‌الله جوادی‌آملی، علوم انسانی را مادر علوم توصیف کرده و در انتها برای اعضاء هیئت علمی این همایش طلب خیر کرد.

همایش «علوم انسانی قرآن‌بنیان (چیستی، چرایی و چگونگی)» روزهای 27 و 28 اردیبهشت ماه سال 1395 توسط دانشگاه علامه طباطبائی برگزار خواهد شد. محل برگزاری این همایش دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی است و علاقه مندان تا 31 فروردین فرصت دارند تا خلاصه و اصل مقالات خود را به ایمیل همایش Sqb@atu.ac.ir ارسال نمایند. علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر به نشانی www.quran.atu.ac.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن 88683753 تماس بگیرند.

ارسال نظر: