راست گفتار در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

ترجیح می دهم مخاطبان فیلمم را ببینند نه یک حلقه خاص جشنواره ای

کدخبر: 2022227

من نه به جشنواره های داخلی اعتقاد دارم و نه به جشنواره های خارجی و همواره و در تمام عمرم در سینمای بدنه کار کردم و نفسی که از تماشاچی می گیرم برایم بالاترین کارکرد را دارد.

کاظم راست گفتار کارگردان سینمای ایران که سال قبل درگیر تولید فیلمی به نام "آشوب" بود این روزها درگیر مراحل فنی این فیلم است؛ فیلمی تاریخی که بخشهایی از اتفاقات مرتبط با کودتای 28 مرداد را مرور می کند.

راست گفتار که به دلیل آماده نبودن، فیلمش را در جشنواره سی و چهارم فجر به نمایش درنیاورد درباره اینکه آیا "آشوب" را به بین الملل فجر که حالا نامش جشنواره جهانی(!) شده خواهد داد یا خیر به « نسیم آنلاین » گفت: من نه به جشنواره های داخلی اعتقاد دارم و نه به جشنواره های خارجی و همواره و در تمام عمرم در سینمای بدنه کار کردم و نفسی که از تماشاچی می گیرم برایم بالاترین کارکرد را دارد.

وی ادامه داد: اگر هم در ادوار گذشته در جشنواره ها شرکت کرده ام بیشتر به اصرار عوامل بوده که دوست داشتند حاصل کارشان در جشنواره ارزیابی شود.

این کارگردان خاطرنشان ساخت: "آشوب" را به بین الملل فجر نمی دهم و ترجیح می دهم فیلم را بعد از آماده شدن اکران کنم تا مخاطبان واقعی سینما فیلم را ببینند و نه حلقه ای خاص که در یک جشنواره تازه تأسیس حضور دارند.

*اگر "آشوب" آماده بود حتما توجه مخاطبان جشنواره را جلب می کرد

راست گفتار با اشاره به اینکه جشنواره فیلم فجر می تواند مجالی باشد برای ارزیابی و در مورد بین الملل فجر این ارزیابی به دلیل عدم حضور آثار مطرح وجود نخواهد داشت به نسیم آنلاین گفت: من از جشنواره سی و چهارم فیلم دندان گیری ندیدم. البته درگیری در کارهای فنی "آشوب" باعث شد فیلمهای زیادی نبینم اما همان چند فیلمی که دیدم زیاد تعریفی نداشت.

وی ادامه داد: شک ندارم که اگر "آشوب" آماده بود نه تنها توسط هیأت انتخاب جشنواره تأیید می شد که از بسیاری از فیلمهای جشنواره کیفیت بالاتری داشت و می توانست نگاهها را به خود جلب کند اما وجه تاریخی کار سبب ساز آن شد که امور تصویرسازی رایانه ای کار زمان بیشتری ببرد و فیلم به جشنواره نرسد.

* بعد از گرفتن پروانه نمایش فیلم در اولین فرصت اکران می شود

کارگردان آثاری چون "نقاب" و "چک" با بیان اینکه اثر تازه اش علیرغم تاریخی بودن وجه انتقادی-اجتماعی خود را دارد اظهار داشت: در "آشوب" داستانی پیرامون پدیده موسیقی و به عبارت بهتر هنر را می بینیم اما در دل همین پدیده هم این اتفاقات اجتماعی هستند که پررنگ می شوند و هر چه بیشتر پیش می رویم به این درک می رسیم که هنر کاملا متأثر از اجتماع پیش می رود.

وی درباره زمان اکران "آشوب" بیان داشت: سعی می کنم در بهترین زمان ممکن فیلم را روی پرده بفرستم. این روزها آخرین مراحل فنی فیلم پیش می رود و بلافاصله برای دریافت پروانه نمایش اقدام می کنیم. بعد از گرفتن پروانه نمایش هم در اولین فرصت مناسب فیلم روی پرده خواهد رفت.

ارسال نظر: