جعفری: "شاهزاده روم" از سوی شهرداری تهران بایکوت شده است

کدخبر: 1040022

تهیه‌کننده این انیمیشن در گفتگو با «نسیم»، اظهار داشت: حتی بنیاد فارابی برای انجام تبلیغات شهری "شاهزاده روم" به سازمان زیباسازی شهرداری نامه زد، ولی این کار هم نتیجه نداد

حامد جعفری، تهیه کننده انیمیشن «شاهزاده روم» در گفتگو با «نسیم»، درباره نبود تبلیغات شهری برای این انیمیشن گفت: از شهرداری تهران برای انجام تبلیغات شهری این انیمیشن پیگیری های زیادی کردیم و حتی با موسسه تصویر شهر هم نامه نگاری هایی انجام داده و درخواست کردیم که برای انجام تبلیغات شهری «شاهزاده روم» مساعدت کنند که متاسفانه رایزنی ها به نتیجه نرسید .

وی ادامه داد: با وجود اینکه روند حمایت شهرداری از فیلم ها در قالب تبلیغات شهری وجود دارد ولی این مهم برای «شاهزاده روم» محقق نشد؛ البته در شهرهای مشهد، بجنورد، یزد و اهواز با حمایت سازمان فرهنگی و تفریحی هر شهر، تبلیغات شهری صورت گرفته است .

تهیه کننده «شاهزاده روم» درباره عدم همکاری شهرداری تهران برای تبلیغات شهری اظهار داشت: شاید یکی از دلایل آن باشد که این انیمیشن به صورت مستقل تولید شده و به ارگانی وابسته نیست، به همین دلیل نتوانسته حمایتی از این سازمان‌ها بگیرد؛ با این حال خوشبختانه «شاهزاده روم» تا این لحظه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است .

جعفری افزود: حداقل 10 بار با افراد مختلف در شهرداری تهران برای تبلیغات شهری نامه نگاری کردیم که در مرحله اول دستورات خوبی هم در این زمینه صادر شد، ولی در مراحل بعدی اتفاقی در این خصوص نیافتاد؛ حتی بنیاد فارابی هم به سازمان زیباسازی شهرداری درباره تبلیغات شهری «شاهزاده روم» نامه نوشت، ولی این نامه هم به نتیجه نرسید .

وی با بیان اینکه ظاهرا حمایت از اثری با موضوع مادر امام زمان (عج) برای شهرداری مهم نیست، تصریح کرد: در هنگام تولید هیچ نهاد فرهنگی حاضر نشد کوچکترین کمکی به ما کند ولی پس از اینکه «شاهزاده روم» با استاندارد‌های سینمای انیمیشن تولید شد، برخی از سازمان‌ها و نهادها که یکی از آنها رسانه ملی بود، حمایت هایی از این اثر داشتند. دیگر نهادها هم هیچوقت حاضر به کمک حداقلی هم به ما نشدند .

تهیه کننده «شاهزاده روم» ادامه داد: شهرداری تهران اگر قصد حمایت از این انیمیشن را ندارد، می توانست حداقل در کمیت بیلبوردها و بنرها این مسئله را اعمال کند، یعنی حداقل دو بنر شهری به این اثر اختصاص می داد که این مهم نیز محقق نشد. بایکوت شدن تنها اثر سینمایی در مورد مادر امام زمان (عج) توسط شهرداری تهران جای سوال دارد. امیدوارم این نهاد که بودجه‌ فراوانی هم برای حمایت از آثار فرهنگی در اختیار دارد کمی هم به انیمیشنی که بزرگان دین و هنر آن را ستودنی دانستند توجه کند.

ارسال نظر: