انیمیشن "شاهزاده روم" در پردیس سینمای آزادی رونمایی و اکران شد

کدخبر: 1035892

اکران این انیمیشن از امروز در ۳۳ سینمای شهرستان‌ها و ۲۳ سینمای تهران آغاز می‌شود/ انیمیشن "شاهزاده روم" در مدت زمان ۱۵ ماه و با هزینه دو میلیارد تومان ساخته شده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مراسم رونمایی و اکران خصوصی انیمیشن "شاهزاده روم" شب گذشته با حضور "محمود واعضی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، "علیرضا حاجیان زاده" مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، "مهدی جعفری" رئیس مرکز فضای مجازی، "حبیب اله حقیقی" دبیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، "عباس شراره" مدیر عامل موسسه کشف الشهود لبنان و "حامد جعفری" تهیه کننده این انیمیشن برگزار شد.
حامد جعفری تهیه کننده انیمیشن "شاهزاده روم" در این مراسم در سخنانی، گفت: انیمیشن "شاهزاده روم" محصول گروه هنر پویا است. در حقیقت این پروژه آخرین محصولی است که بعد از 10 سال تلاش در حوزه انیمیشن تولید شده است. بر این اساس تلاش شده تا از بقیه آثاری که تا امروز در این زمینه در کشور تولید شده یک گام جلوتر باشد.
وی افزود: این انیمیشن بعد از تولید به روئیت مقام معظم رهبری رسید و ایشان این کار را مورد تفقد خود قرار دادند. این انیمیشن در سال گذشته برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر به اکران درآمد و لوح تقدیر ویژه دبیر جشنواره به آن تعلق گرفت. سپس بعد از جشنواره فیلم فجر اکران این انیمیشن را در جشنواره فیلمی در کشور لبنان داشتیم. که این کار با حضور وزیر فرهنگ لبنان اکران و نمایش داده شد.
تهیه کننده این انیمیشن ادامه داد: انیمیشن "شاهزاده روم" بعد از اکران در کشور لبنان در کشورهای عراق، کویت و کشورهای دیگر به نمایش درآمده و اکران شد. این انیمیشن در مدت زمان 15 ماه و با هزینه های برابر با 2 میلیارد تومان ساخته شده است.
جعفری خاطرنشان کرد: پیش از این تولیدات انیمیشن در کشور با هزینه ای بالای 3 میلیارد تومان و در مدت زمانی بالای 3 سال بوده است. در حوزه ساخت انیمیشن در دنیا پایین ترین هزینه ساخت متعلق به کشور هند است که با مبلغ 10 میلیون تومان آن را انجام داده است.
وی اضافه کرد: منتهی ما توانستیم تا در ساخت انیمیشن "شاهزاده روم" هم در بحث هزینه و هم در بحث زمان یک حدنصاب تازه ای را ثبت کردیم. به صورتی که زمان تولید به نصف کاهش پیدا کرد و هزینه تولید هم نردیک به 2 میلیارد تومان و یا به عبارتی 700 هزار دلار بوده است. این مواد همگی نقاط مثبتی برای این اثر بوده است.
تهیه کننده این انیمیشن یادآور شد: ما در اکران افتتاحیه در کشور لبنان یک اثر بین ادیانی را اکران کردیم و یک کار بین ادیانی داریم. انیمیشن "شاهزاده روم" به توصیف وزیر فرهنگ لبنان یک اثر بین ادیانی می باشد که در کشور لبنان اکران شده است. این انیمیشن در رقابت با کارهای روز دنیا از این دست در 5 هفته نمایش رتبه ششم را از آن خود کند.
جعفری تصریح کرد: ما کمپینی را برای انیمیشن شاهزاده روم ایجاد کردیم که به کمپین دوستداران امام عصر (عج) معروف شده است. این انیمیشن درمورد مادر اما زمان (عج) است و ما هم سعی کردیم که در بخث تبلیغات هم به این موضوع و نکته توجه داشته باشیم. اکران عمومی این انیمیشن از فردا در 33 سالن شهرستان ها و 23 سالن در تهران آغاز می شود.
واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در این مراسم حضور داشت در ادامه این برنامه به روی صحنه آمد و در سخنانی، گفت: ما همواره در گذشته شاهد بودیم که این انیمیشن ها خیلی کوتاه ساخته میشد. اما اینکه یک قصه معنی دار، جهت دار و هدف داری تبئیل به انیمیشن شده و مورد استقبال قرار گرفته جای تقدیر و تشکر دارد.
وی افزود: از تیم سازنده این انیمیشن که 15 ماه بر روی ساخت این اثر کار کردند تشکر می کنم. امیدوار هستم که این کار یک زمینه ای شود برای کارای بسیار خوب بیشتری از این دست شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در دنیای امروز شاهد هستیم که تکنولوژی در خدمت تمامی کارها قرار گرفته است. تکنولوژی موجب می شود بسیاری از کارهایی را که هم هزینه بالایی دارد و هم زمان بر بوده و امکانات بیشتری را لازم داشته اینها را به به صورتی ساده تر انجام بدهیم.
واعظی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز بیشتر توجه مردم بر دریافت پیام ها از طریق عکس و فیلم است. این موضوع هم هیچ ارتباطی به ایران ندارد و می بینیم که ذائقه ها در تمامی دنیا تغییر کرده است. لذا اگر ما هنرمندانی را در ایران داشته باشیم که داریم که بتوانند این تلفیق را بوجود بیاورند که هنر خود را با تکنولوژی آمیخته کنند قطعا ما حرف های زیادی را در منطقه و دنیا برای زدن خواهیم داشت.
وی در پایان تصریح کرد: ساخت این انیمیشن شروع یک کار مفید و لازمی است. امیدوارم این کمپینی هم که امروز آغاز به کار می کند پشتوانه بسیار خوبی برای موفقیت آنها در کارشان باشد.
بنابر این گزارش در پایان این بخش از برنامه پوستر انیمیشن "شاهزاده روم" با حضور مسئولین حاضر در سالن رونمایی و امضاء شد.
در بخش انتهایی برنامه هم انیمیشن "شاهزاده روم" برای اهالی حاضر در سالن سینما اکران شد.
ارسال نظر: