اهمیت روایت سینمایی از مضامین دینی از زبان یک تهیه کننده

کدخبر: 1024468

مسعود ردایی تهیه کننده سینما و تلوزیون به «نسیم» گفت: "محمد رسول الله(ص)" در سینمای دینی یک شاهکار محسوب می‌شود و توانسته حتی آن قشر از مردم که به دلیل مسائل ارزشی و دینی کمتر به سینماها می‌روند را جذب کند

تهیه‌کننده "سه بیگانه در سرزمین ناشناخته" در گفتگو با «نسیم»، اظهار داشت: این فیلم می تواند و توانسته که مردم را بعد از سال ها با سینما آشتی دهد

مسعود ردایی در گفتگو با «نسیم»، با بیان اینکه محمد (ص) در سینمای دینی ما یک شاهکار سینمایی محسوب می شود، گفت: این فیلم می تواند و توانسته که مردم را بعد از سال ها با سینما آشتی دهد؛ فیلم محمد (ص) با توجه به موضوعی که دارد، می تواند باعث آشتی مردم و سینما شود؛ به گونه ای که حتی آن قشر از مردم که به دلیل مسائل ارزشی و دینی کمتر به سینماها می روند نیز به واسطه این فیلم با سینما آشتی کرده اند .

وی ادامه داد: ما می بینیم وقتی فیلم ها روی پرده سینما می روند، بیشتر قشر متوسط به بالا برای دیدن آنها به سینما می رفتند؛ ولی فیلم محمد (ص) به گونه ای است که همه اقشار جامعه برای دیدن آن به سینما می روند .

تهیه کننده «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» با بیان اینکه ساخت فیلم هایی مانند محمد (ص) هزینه بالایی را می طلبد، اظهار داشت: طبیعتا ساخت چنین آثاری به دلیل مسائلی چون دکور، طراحی لباس و .... نیازمند هزینه های زیادی است که از توان بخش خصوصی خارج است و باید موسسات و نهادهای فرهنگی و دولتی وارد این حوزه شوند .

ردایی تصریح کرد: البته باید تولید چنین آثاری از سوی نهادهای فرهنگی و دولتی تقویت شود؛ چرا که روایت سینمایی از موضوعات دینی و مذهبی بسیار پراهمیت است .

ارسال نظر: