بهنوش بختیاری: انقلاب برای آن بود که همه حق اظهارنظر داشته باشند

کدخبر: 1018724

این بازیگر سینما با انتقاد از تخریب‌های صورت گرفته نسبت به وی نوشت: دلم شکست که بین بازی‌های سیاسی و بی‌اخلاقی روزنامه‌ها قرارگرفتم/ چرا گوشی برای نقد نمانده و هر انتقادی را ناسزای سیاسی برداشت می‌کنیم؟

به گزارش «نسیم»، بهنوش بختیاری در واکنش به تخریب های صورت گرفته پس از اظهار نظرش در مورد شادی های پس از توافق هسته ای نوشت:

ای بی‌خبر بکوش که صاحب خبر شوی/ تا راهرو نباشی کی راهبر شوی/ گر در سرت هوای وصال است حافظا/ باید که خاک درگه اهل هنر شوی

خبرنگاران، هنرمندان قلم به دست عرصه آگاه‌سازی و خبر، روزتان مبارک. خبر و هنر هم در وزن و هم در ماهیت و رسالت هم اندازه و نزدیکند. هدف هر دو طیف و رسالت هر دو گروه آگاهی‌سازی و نقل رویداد است. اما شاید مثل تلاش عوامل پشت صحنه به اندازه بازیگر آن بارز و در دید نباشید. برعکس ما که هم در کار و هم در زندگی شخصی قضاوت می‌شویم و گاه مورد هجوم تهمت‌ها و بی‌اخلاقی‌های رسانه‌ای بعضی از دوستان قرار می‌گیریم که انگار خنجری است از ستون پنجم دشمن. تا به حال یاد ندارم به جز دغدغه مردمم و کشورم و خواسته و میل آنان چیزی دیگری طلب کرده باشم. خلاف جهت آب رفتن را نه دوست دارم نه می‌پسندم و نه بلدم. هیچ‌وقت هم در مقام جوابگویی قضاوت‌ها برنیامدم اما این‌بار دلم شکست. دلم شکست که بین بازی‌های رسانه‌ای و سیاسی و بی‌اخلاقی روزنامه‌ها قرارگرفتم. دلم شکست که جملاتم دست به دست تحریف شد و در موردش شناس و ناشناس نظریه دادند، حرف زدند و هوادارانم را با سوال مواجه کردند. از اینکه به همکاران و حرفه و هنرم انگ زدند، دلم شکست. نمی‌دانم چرا همه‌چیز را سیاسی برداشت می‌کنیم آن هم به بدترین نحو ممکن. چرا انگ و تهمت زدن به هم برای‌مان سهل شده است. نمی‌دانم چرا به دنبال دسته‌بندی افراد و برچسب زدن هستیم. چرا گوشی برای نقد باقی نمانده است و هر انتقادی را ناسزای سیاسی برداشت می‌کنیم. قسم می‌خورم سیاستمداران ما این تعصبات کورکورانه برخی رسانه‌ها را ندارند که از بعضی از آنها می‌بینیم. مردم خوب سرزمینم، من غیر از یک بازیگر و هنرمند، یک شهروندم. یک دغدغه‌مند، یک عاشق مردم و سرزمین. آگاهی را دوست دارم و معتقدم آزادی یعنی همه مردم با هر طبقه و قشری از همه عواقب و اتفاقات و تصمیمات سیاستمداران وجوانب همه‌گیر آن آگاه شوند زیرا شفافیت هم در کار و هم در اطلاع‌رسانی انجام و نتیجه کار رمز موفقیت مدیریت خوب است. معتقدم انقلاب اسلامی صورت گرفت که همه حق اظهارنظر و عقیده داشته باشند ولو یک بازیگر عاشق جامعه‌شناسی. نه مخالف شادی و شادمانیم و نه مخالف آبادانی کشورم. مگر نه اینکه تنها هنرم در این سال‌ها شادمان کردن دل تک‌تک‌تان است. بارها پس از هر پیشامد سیاسی و اجتماعی آرزو کردم که هر چه پیش‌ آید لبخند رضایت را نه فقط برای عده‌ای که برای همه به ارمغان بیاورد. این‌بار نیز آرزو دارم شادی مردم سرزمینم مستدام، راه آبادانی کشورم هموارتر و اخلاقیات راهنمای زندگی‌مان باشد.

ارسال نظر: