ارزش یک "خبر"

کدخبر: 1007241

امروز ۲۷۰ شهید گلگون کفن در تهران تشییع خواهند شد، روزنامه‌ها هر یک نگاه مخصوص به خود را به این رویداد داشته است؛ «نسیم» در گزارشی به بازنمایی این رویداد در مطبوعات صبح امروز کشور پرداخته است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، امروز پیکر 270 شهید در تهران تشییع می شود؛ پیکر 175 شهید غواص و خط شکن نیز در بین این شهدا حضور دارد، شهدایی که موجی در میان جامعه به راه انداختند و این روزها در صدر اخبار قرار گرفته اند و به قول معروف ارزش خبری بالایی پیدا کرده اند.

در این گزارش سعی کردیم نگاهی داشته باشیم به روزنامه های صبح امروز تا ببینیم هر یک چگونه به استقبال این رویداد مهم رفته اند.

روزنامه جوان:

این روزنامه در صفحه اول خود در گزارشی با عنوان "ما دست شرم به صورت گرفته ایم" و با تصویری موضوعی به استقبال مراسم تشییع این شهدا رفته است.

روزنامه کیهان:

روزنامه کیهان نیز با این که معروف است صفحه اولش اغلب سیاسی است اما امروز به عکسی مشابه عکس روزنامه جوان، اینگونه در مورد غواصان شهید نوشته است: "استقبال از شهدای پیام آور کربلای 4 در میدان بهارستان"

روزنامه آرمان:

این روزنامه اصلاح طلب، تیتر یک خود را به شکایت لاریجانی از احمدی نژاد اختصاص داده و در صفحه اول امروزش گفت و گویی با صادق زیبا کلام و علی اکبر ترکان آورده است و خبری از شهدای غواص در نگاه نخست به این روزنامه نیست.

روزنامه اعتماد:

این روزنامه در نیم تای بالای خود خبری در این زمینه کار نکرده اما در نیم تای پایین خود گزارشی را از مراسم "وداع با شهدای غواص در دانشگاه تهران" منتشر کرده است.

روزنامه شرق:

این روزنامه نیز در صفحه یک خود به مسائل سیاسی و اقتصادی من جمله: بابک زنجانی، افشای ترکان از مطالبات بانک مرکزی و ... پرداخته است و اثری از خبر تشییع شهدا نیست.

روزنامه هفت صبح:

این روزنامه فرهنگی، اجتماعی، شهری و اقتصادی در صفحه یک خود به فاصله ارز دولتی باآزاد و خبرهایی از تیم ملی، استقلال و پرسپولیس پرداخته است اما در برابر اتفاق امروز سکوت کرده است.

روزنامه آفتاب:

این روزنامه اصلاح طلب تیتر یک را به مطلبی سیاسی اختصاص داده اما با این حال در صفحه اول، در مطلبی با عنوان "یونس گم گشته" به بحث شهدای غواص پرداخته است.

روزنامه جام جم:

روزنامه وابسته به رسانه ملی نیز در گزارشی با عنوان "شهدای غواص درآغوش مردم" به استقبال تشییع شهدای غواص رفته است.

روزنامه همشهری:

در صفحه اول این روزنامه عکسی از مراسم وداع با این شهدا در دانشگاه تهران با تیتر "وداع با مرواریدهای خاکی" به چاپ رسیده که این عکس، اصلی ترین تصویر روی جلد امروز همشهری است.

روزنامه ابتکار:

این روزنامه در صفحه اول خود، به بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش پرداخته و در مورد تشییع شهدا سکوت کرده است.

روزنامه وطن امروز:

این روزنامه اصولگرا در صفحه یک خود با چاپ تصویری از یک غواص گزارشی را با عنوان "امروز تهران با تشییع پرشکوه شهدای غواص و خط شکن رنگ و بوی عزت و قدرت و استقامت می گیرد" منتشر کرده است.

"وطن امروز" در میان روزنامه های امروز، به صورت ویژه و منحصر به فردی تنها همین خبر را روی جلد کار کرده و به نوعی این پیام را القا کرده است که همه خبرها تحت الشعاع تشییع این شهدا است.

روزنامه همبستگی :

این روزنامه در صفحه یک خود به اظهارات علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی پرداخته است و در همبستگی هم خبری از "شهدا"ی امروز نیست.

روزنامه مردم سالاری:

مردم سالاری نیز در کنار خبرهای سیاسی خود، عکس اصلی صفحه اول را با تیتر "پیامی آورده اند" به تشییع شهدای عزیز این روزهای ایران اختصاص داده است.

روزنامه ایران:

این روزنامه در صفخه اول خود به گزارشی در خصوص "خشم نتانیاهو از توافق هسته ای با ایران" پرداخته است.

رورنامه اطللاعات:

این روزنامه با چاپ عکس هایی از مراسم وداع با شهدای غواص در دانشگاه تهران در صفحه یک خود به این موضوع پرداخته است.

روزنامه جمهوری اسلامی:

چاپ عکسی از مراسم وداع با شهدای غواص و گزارشی با عنوان "وداع دانشگاهیان و مسئولان فرهنگی با شهدای غواص" در صفحه اول این روزنامه به چشم می خورد.

شناسایی 270 شهید تازه تفحص شده که پیکر 175 شهید غواص را در خود جای داده، به واسطه اهمیت والایی که داشته اند این روزها به یکی از مهم ترین سوژه محافل خبری بدل شده است به طوری که مردم عادی نیز با واکنش های مختلف در فضاهای مجازی نسبت به این شهدا ابراز احساسات کرده‌اند و همین نمایانگر اهمیت و ارزش بالای آن است اما غفلت رسانه ها از این رویداد مهم، نشانگر آن است که شاید ما تا حد زیادی غرق در سیاست شده ایم در صورتی که بد نیست گاهی به آسمان نگاه کنیم.

ارسال نظر: