خضرایی: دولت تدبیر و امید از دستاوردهای دفاع مقدس در مذاکرات استفاده کند

کدخبر: 1001345

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس در نشست خبری گفت: از دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور انتظار داریم با توجه به حضور خود در جبهه‌ها، انتظارات شهدا را مدنظر قرار دهد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، جواد خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس در نشست خبری اعلام برنامه های سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: حماسه سوم خرداد حاصل همدلی مردم، جانفشانی پاسداران و حضور غیرتمند مردم کشور در جبه های نبرد بود. این حضور در نهایت موجب شد تا دشمن نتواند نقشه های شومی که برای این سرزمین دارد را عملی کند.

وی افزود: دشمن بعثی در زمان جنگ نیامده بود تا فقط چند صباحی در کشور ما بماند و سپس این خاک را ترک کند. اما نکته مهم و جالب توجه این بود که همین دشمن با مقاومت و نبرد دلاورانه رزمندگان ما در طول 8 سال نبرد سه مرتبه منهدم شد. در حقیقت این مقاومت از خودگذشتگی رزمندگان در ماجرای آزادسازی خرمشهر موجب شد تا این بخش از جنگ به فصل الخطاب دوران دفاع مقدس تبدیل شود.

خضرایی ادامه داد: امروزه مشاهده می کنیم که کشورهایی از قبیل عراق و سوریه درگیر با افراد و گروه هایی هستند که به لحاظ نفرات و تجهیزات اصلا به پای ارتش وقت عراق در زمان صدام نمی رسند ولی در بعد حمایتی، پشتیبانی های فراوانی می شوند و برای دولت های مرکزی این دو کشور مشکل بوجود آورده اند.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگرچه می بینیم که امروز دشمن ما دائم از گزینه های روی میز حرف می زند ولی جرات استفاده از آن را ندارد. زیرا دلیل آن پیشینه ما در دوران دفاع مقدس و مقاومت مردم قهرمان کشور است.

وی اضافه کرد: البته امروز کشور ما با دستیابی به فناوری های نو و سلاح های پیشرفته قطعا قدرت ایستادگی و نبرد بیشتر و بالاتری در برابر دشمنان این آب و خاک دارد. بر هین اساس هم امروز جنگ افروزان منطقه باید به سرنوشت صدام توجه کنند و اشتباهات او را تکرار نکنند.

خضرایی افزود: ملتی که سوم خرداد را آفریدند این توان و آمادگی را دارند تا سوم خردادهای دیگری را در تاریخ بیافرینند. ملیت و کشوری که بدون حمایت در 30 سال قبل با دشمن متجاوز و تحت حمایت کشورهای خارجی نبرد کرد و پیروز شد امروز هم می تواند به همان صورت در میدان نبرد حاضر شود.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس به ویژه برنامه های سوم خرداد این باغ موزه اشاره کرد و ادامه داد: نخستین برنامه این باغ موزه افتتاح نمایشگاه آثار مرتبط با حوزه ایثار و نگارگری است که این برنامه امروز 28 اردیبهشت ماه در ساعت 17 در گالری فکه باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه بعدی ما اجرای نورنمای سه بعدی بر روی مسجد جامع خرمشهر و دریاچه هور العظیم است که این برنامه نیز هرشب در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود. گفتنی است که این نورپردازی در سطح کشورهای منطقه بی نظیر است.

خضرایی اضافه کرد: برنامه دیگر ما رونمایی نمادین از وجوحی از ضریح حرم های حضرت سیدالشهدا و حضرت ابوالفضل است. پروژه ساخت آن از 8 ماه قبل آغاز شده و در روزهای آینده با حضور مسئولین کشوری و لشکری رونمایی می شود.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس به برنامه رونمایی از کتاب در این باغ موزه اشاره کرد و گفت: باغ موزه دفاع مقدس دارای انتشاراتی است که در چهارچوب برنامه های سالروز گرامیداشت سوم خرداد قرار است تا در تاریخ دوم خرداد ساعت 17 نخستین مراسم رونمایی از کتاب را خواهد داشت.

وی افزود: در این مراسم رونمایی از 8 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس و با موضوعات داستانی، تاریخی و پرداختن به تجاوز صدام به کشور رونمایی خواهد شد.

خضرایی ادامه داد: برنامه دیگر ما برگزاری همایش فاتحان خرمشهر با حضور خانواده های شهدای فاتحان خرمشهر و با حضور جمعی از فرماندهان و سرداران دفاع مقدس خواهد بود که با شکوه هرچه تمام تر برگزار می شود.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس خبر از تجلیل جانبازان توسط باغ موزه دفاع مقدس داد و خاطرنشان کرد: این مرکز فرهنگی در روز اول خرداد همایش تجلیل از جانبازان شهر تهران را برگزار می کند. این برنامه با حضور خانواده های جانبازان و در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.

وی ادامه داد: از دولت تدبیر و امید و خاصه شخص رئیس جمهور انتظار داریم با توجه به اینکه در بخشی از جنگ و در جبه های نبرد حضور داشند استفاده از دستاوردهای دفاع مقدس و انتظارات شهدا را در دستور کار خود قرار بدهند.

خضرایی افزود: جا دارد تا این اصول به عنوان اصول مذاکره در ارتباط با دوستان و دشمنان کشور مدنظر قرار داده شود. که اگر این اصول را نادیده بگیریم از فرهنگ دفاع مقدس و شهدا فاصله گرفته ایم.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس تصریح کرد: ما در باغ موزه دفاع مقئس جامع ترین کتابخانه در حوزه دفاع مقدس را داریم که در تاریخ 31 شهریور امسال دوساله می شود. در این کتابخانه 14 هزار عنوان کتاب در 40 هزار جلد وجود دارد.

وی در پایان گفت: ما امروز در باغ موزه دفاع مقدس دارای بانک اطلاعاتی هستیم با 600 ترابایت اطلاعات شامل 9 هزار ساعت صوت و تصویر، 300 هزار ساعت صوت و هزاران سند متنی است.

ارسال نظر: