تقویت همکاری‌های فرهنگی ایران و تایلند

کدخبر: 2377435
خبرنگار:

در جریان دیدار چادچارت سیتیپونت و زارع بی‌عیب در اکسپوی 2023 شهرداری بانکوک، بر لزوم بهره‌برداری از ظرفیت‌های شهرداری برای همکاری‌های فرهنگی دو کشور ایران و تایلند تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی زارع بی‌عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند ضمن حضور در اکسپوی 2023 شهرداری بانکوک در محل نمایشگاه‌های دائمی شهرداری، به بررسی ظرفیت‌ها و همکاری‌های آینده فرهنگی بین شهرداری و نمایندگی فرهنگی کشورمان در این اکسپو پرداخت.

در این اکسپو، شهرداری بانکوک اقدام به معرفی جدیدترین خدمات این سازمان برای ساخت شهری هوشمند و ارائه بهینه خدمات به شهروندان و برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر اشاره کرد.

همچنین، در کنار معرفی این خدمات بخش فرهنگی و هنری شهرداری بانکوک اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی از قبیل موسیقی و نمایش صنایع دستی و آموزش ماساژ سنتی کرد.

در راستای بازدید از بخش‌های مختلف اکسپوی 2023 شهرداری بانکوک، رایزن فرهنگی کشورمان با چادچارت سیتیپونت، شهردار بانکوک دیدار کرد.

اهمیت و توسعه همکاری در زمینه‌های مدیریت شهری برای تبلیغات زیبایی‌های ایران در فضای شهری شهر بانکوک و برگزاری روزهای فرهنگی ایران نیز در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین در این دیدار، در زمینه‌ خواهرخواندگی بین تهران و بانکوک که ظرفیت‌ها و پیوستگی‌های زیادی بین دوکشور وجود دارد، پیشنهاداتی دادند.

شهردار بانکوک نیز از طرح رایزنی فرهنگی کشورمان برای همکاری‌های متقابل استقبال و اعلام کرد که مناسب است که این طرح‌ها به شهرداری ارسال شود تا در جلسه‌ای جداگانه مورد بررسی کارشناسان دو طرف قرار گیرد.

 

ارسال نظر: