لیست حضور و غیاب دولتی‌ها در جلسه شورای گفتگو در ۱۶ ماه اخیر + جدول

کدخبر: 959929

رئیس اتاق بازرگانی در گفتگو با «نسیم» افزود: بیشتر معاونین وزرا در جلسه شورای گفتگو حاضر می‌شوند/ طیب‌نیا منظم‌ترین وزیر دولت یازدهم در جلسات شورای گفتگوست/ نهاوندیان یکسال است که به جلسات نمی‌آید

گروه اقتصادی «نسیم»- غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازگانی ایران در گفتگو با «نسیم» در پاسخ به سوالی در خصوص غیبت وزرا در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: وزرا گاهی اوقات در جلسات هستند و در مواقع دیگر معاونینشان در جلسات حاضر می شوند. شافعی ادامه داد: به برخی وزرا باید حق داد که در جلسات حاضر شوند، چون گاهی اوقات ممکن است در عین حال در 3 جای مختلف حضور پیدا کنند، برخی از آن هم قبل از غیبت تماس گرفته و به ما اطلاع می‌دهند. وی در پاسخ به این سوال که کدامیک از مسئولین در جلسات منظم تر حاضر می شوند گفت: آقای طیب نیا در بیشتر جلسات حضور دارند و بعد از ایشان آقای نعمت زاده منظم تر از دیگران هستند. رئیس اتاق بازرگانی در خصوص وزرای غایب نیز به نسیم بیان کرد: آقایان زنگنه و حجتی تقریبا در بیشتر جلسات حضور نداشته اند. وی با بیان اینکه بیشترمعاونین وزرا در جلسه شورای گفتگو حاضر می‌شوند گفت: نهاوندیان یکسال است که به جلسات شورای گفتگو نمی‌آید. جدول حضور و غیاب وزرا در جلسه شورای گفتگو بنا به اعلام شافعی رئیس اتاق بازرگانی به شرح زیر است:

به گزارش نسیم، گفتنی است شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از الزمات برنامه پنجم توسعه است و با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اجرای اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است. اعضای این شورا عبارتند از: وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، معاون برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور، وزیر صنعت معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نفت، وزیر نیرو، دو تن از معاونین قوه قضاییه، روسای کمیسیون های اقتصادی، برنامه و بودجه، صنایع و معادن و کشاورزی مجلس شورای اسلامی، رئیس و دبیرکل اتاق بازرگانی، شهردار تهران و 8 نفر از شرکت های تعاونی و خصوصی برتر در رشته های مختلف که قرار است برای تعامل بیشتر میان دولت و بخش خصوصی کنار یکدیگر جمع شوند. تعاملی که تاثیری زیادی بر وضعیت اقتصادی کشور دارد طبق قانون جلسات شورا باید هر 15 روز یکبار انجام شود و هریک از وزرا تنها 3 بار در سال حق دارند تا معاونین خود را به جای خود به این جلسات بفرستند.

ارسال نظر: