رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات: وزرای دولت به شورای گفتگو نمی‌آیند

کدخبر: 930552

مسعود دانشمند در گفتگو با «نسیم» درباره بی‌توجهی به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: تصمیمات شورای گفتگو تاکنون عملیاتی نشده است/ شورا به حاشیه رانده شده است

عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در گفتگو با «نسیم» درباره بی‌توجهی به شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی اظهار داشت: در حال حاضر شورای گفتگو به حاشیه رانده شده است.

مسعود دانشمند با اینکه شورای گفتگو تکلیف قانونی است، اما وقتی وزرا در شورا شرکت نمی‌کنند و جلسات شورا با تأخیر برگزار می‌شود و مضاف بر آن، تصمیماتی که در شورا گرفته می‌شود، عملیاتی نمی‌شود، به طور طبیعی شورای گفتگو مفهوم خود را از دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه طبق قانون قرار بر این بود که اگر مشکلی هست، در شورای گفتگو مطرح شود و در صورت تصویب شورا، اجرایی شود، تصریح کرد: این در حالی است که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات در گفتگو با «نسیم»، عنوان کرد: موارد بسیاری بود که در شورای گفتگو تصویب شده، اما بعد از آن نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام مخالفت کرده و آن سیاست به بایگانی رفته است. این در حالی است که وزیر در شورای گفتگو تصویب کرده بوده است.

دانشمند خاطرنشان کرد: دلیل این است که در شورای گفتگو مباحث و استدلال‌هایی مطرح می‌شود و بعد به کارشناس‌شان می‌گویند بگویید مخالف هستیم.

وی متذکر شد: با این اوصاف، شورای گفتگو از آن اقتدار و جایگاه قانونی خود دارد تهی می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان اینکه به نظر می‌رسد دولت شریک قدرت نمی‌خواهد، تأکید کرد: من فکر می‌کنم که هم اتاق بازرگانی و هم دولت باید یک بار دیگر روی این قضیه نگاه کنند، چون تکلیف قانونی است.

ارسال نظر: