هشدار رئیس سابق انجمن صنایع شوینده: لوازم آرایشی قاچاق ناقل بیماری است؛ مردم مراقب باشند

کدخبر: 1023192

علی نقیب در گفتگو با «نسیم» افزود: تلاش برندهای معروف بعد از لغو تحریم‌ها برای ورود به ایران/ قوانین تولید داخلی لوازم بهداشتی سخت و ورود کالاهای قاچاق به کشور بسیار آسان است

علی نقیب، تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی و رئیس سابق انجمن صنایع شوینده در گفتگو با «نسیم» بیان داشت: کشور ما یکی از بزرگترین مصرف کننده‌های لوازم آرایشی در کل دنیا و در حقیقت هفتمین کشور دنیا در مصرف لوازم آرایشی است، همین موضوع باعث می‌شود تا کشورهای تولیدکنندهِ چنین محصولاتی توجه زیادی به بازار ایران داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه شرایط تولید این لوازم و قوانین مربوط به آن در داخل کشور وضعیت نامطلوبی است، از طرفی شرایط برای واردکنندگانی هم که باید به صورت حقوقی این کالاها را وارد کنند مناسب نیست و همین باعث شده تا در این زمینه قاچاق بسیار بالا باشد. به همین دلیل کالای قاچاق در بازار زیاد شده به طوری که درصد این کالاها نسبت به کالاهای تولیدی کشور و کالاهای وارداتی قانونی بسیار بیشتر است.

نقیب افزود: این کالاها فاقد استانداردهای بهداشتی هستند در حالی که مهم ترین موضوع در بحث کالاهای آرایشی و بهداشتی بحث سلامت آن است، زیرا می‌تواند عاملی برای بیماری‌های پوستی و ... باشد. بنابراین نیاز است تا دولت در این زمینه تصمیمات جدی بگیرد تا بتوان کمی به این وضعیت سر و سامان بدهد. وی اضافه کرد: مردم مراقب باشند تا از کالای قاچاق استفاده نکنند.

وی با بیان این که محصولات بهداشتی از جمله کرم‌ها باید در شرایط ویژه حمل و نقل و نگه داری شوند، به نسیم گفت: در مورد کالاهای قاچاق هیچ یک از این موارد رعایت نمی‌شود. مثلا کرم‌ها باید در دمایی زیر 25 درجه نگهداری شوند. اما چنین مواردی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. اکثر این کالاها نیز تقلبی و تنها به اسم برندهای معروف هستند.

تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی در ادامه بیان داشت: در داخل کشور بالغ بر دو میلیارد دلار کالای آرایشی و بهداشتی مورد مصرف قرار می‌گیرد اما سهم کالای قاچاق در این میان بیش از نیمی از کالاهای داخل بازار است و این به معنای به خطر افتادن سلامت جامعه است.

وی با بیان این که به دوران پساتحریم خوش بین است، گفت: بدون شک برندهای معروف تمایل خواهند داشت تا در ایران سرمایه گذاری داشته و به صورت مستقیم کالاهای خود را عرضه کنند و این باعث می‌شود تا کیفیت کالاها بهتر از قبل شود، از طرفی امیدواریم با لغو تحریم‌ها شرایط برای تولید داخلی و رقابت با برندهای معروف بهتر شود.

ارسال نظر: