عباس غزالی: برنامه‌سازی ارزشی تاریخ مصرف ندارد؛ برنامه‌ها باید از جنس مردم باشد

کدخبر: 982881

این بازیگر به «نسیم» گفت: کار ارزشی تاریخ مصرف ندارند و همواره با استقبال روبرو می‌شوند به شرطی که درست و به دور از کلیشه، همراه با قصه و روایت جدید باشند؛ "شبکه افق" در این راه می‌تواند موفق شود

عباس غزالی در گفتگو با خبرنگار «نسیم»، با بیان اینکه چندین بار برنامه های شبکه افق را تماشا کرده است اظهار کرد: به نظر می رسد برنامه سازی در این شبکه در راستای اهداف ارزشی و انقلابی صورت می گیرد و به یقین هر قدمی که در راه ارزش ها برداشته شود مقدس است.

وی افزود: چنانچه برنامه سازان با ایمان و اعتقاد و بر اساس آموزه های معرفتی و ارزشی کار خود را انجام دهند به یقین کارشان توسط مردم هم به خوبی دیده می شود و مخاطب، این مطلب را در می یابد.

* برنامه سازی باید از جنس مردمی باشد که قرار است آن را تماشا کنند

این بازیگر تلویزیونی با بیان اینکه شیوه ارائه هر چه ساده تر باشد، تاثیرگذاری بهتری هم بر مخاطب می گذارد گفت: در حقیقت برنامه سازی باید از جنس مردمی باشد که قرار است آن را تماشا کنند، در مباحث ارزشی این موضوع جدی تر می شود و امیدواریم شبکه افق که گام نخست را محکم برداشته، بتواند در ادامه هم با استفاده از روش های مطلوب، به جذب مخاطب بپردازد.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته فیلم ها و سریال هایی با مضمون ارزشی تولید شده اند که البته استقبال گسترده ای هم از آنها صورت نگرفت، برخی بر این عقیده هستند این کارها دارای ایراداتی هستند و سوال اینجاست که چرا یک کار ارزشی باید دارای ایرادات فنی باشد؟ اگر کار به صاحبش سپرده شود و او، اعتقاد قلبی به آن موضوع داشته باشد، به سراغ سوژه هایی خواهد رفت که بتواند بدون اغراق حرفش را بزند و اقبال از آن هم خوب باشد.

* این حرف اشتباه است که زمان فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس گذشته است

غزالی با بیان اینکه به عقیده من این حرف اشتباه است که زمان فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس گذشته است خاطرنشان کرد: کارهای ارزشی تاریخ مصرف خاصی ندارند و همواره با استقبال روبه رو می شوند به شرطی که به درستی و به دور از کلیشه، همراه با قصه ها و روایت های جدید باشند.

این بازیگر تلویزیونی عنوان داشت: لحظه های نابی در زندگی هر فردی که در جبهه ها حضور داشته وجود دارند که می توانند دستمایه ساخت فیلم ها و سریال های مربوط به دفاع مقدس باشند.

وی با اشاره به اینکه شبکه افق باید از این نوع کارها و سوژه ها استقبال کند گفت: در واقع باید تکلیف خود را با مخاطب روشن کند که قرار است فیلمسازان و برنامه سازانی به کار گرفته شوند که ساده حرف می زنند و مفاهیم ارزشی را با ابزار هنر در اختیار بیننده قرار می دهند؛ این روش سبب می شود افق با استقبال خوب مخاطبان روبه رو شود.

* شبکه افق می تواند موفق باشد

غزالی خاطرنشان کرد: جایگاه رفیع هنر به این است که بتواند پیوندی منطقی میان وجهه سرگرم کنندگی و بیان مفاهیم ایجاد کند البته این کار سختی است ولی به یقین شبکه افق می تواند در این مسیر موفق باشد.

شایان ذکر است «شبکه افق» که چندماهی است به صورت آزمایشی مهمان خانه های مردم است، 8 اسفند به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

ارسال نظر: