صدرالدین شجره: تبلیغات امروز تلویزیون در شأن ساحت رسانه نیست

کدخبر: 937726

این مجری و گوینده رادیو و تلویزیون به «نسیم»، گفت: تبلیغات تلویزیون شبیه برنامه‌سازی شده و ارزش دیگر برنامه‌ها را از بین می‌برد؛ این رویکرد مساعد نیست/ انتظار ما از تلویزیون تولید خوراک فرهنگی برای جامعه است

صدرالدین شجره مجری و گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار «نسیم» در رابطه با تبلیغات مرسوم شده در برنامه‌های گفتگومحور تلویزیون اظهار داشت: به عقیده من تبلیغات باید در جایگاه خود یعنی در میان برنامه ها وجود داشته باشد اما این نوع از تبلیغات تلویزیون که بیشتر شبیه به برنامه سازی است بیشتر موجب این می شود که از ارزش برنامه ها کاسته شود.

*نظری مساعدی نسبت به تبلیغات تلویزیون ندارم

وی ادامه داد: انتظار ما از تلویزیون تولید خوراک فرهنگی برای جامعه است و حتی خود مدیران تلویزیون نیز همین ادعا را دارند اما درحقیقت این نوع از تبلیغات مرسوم شده در تلویزیون درشأن ساحت رسانه نبوده و با این ادعای مدیران نیز سازگاری و سنخیت ندارد.

شجره با بیان اینکه وی نظر مساعدی نسبت به این نوع از تبلیغات ندارد گفت: در مورد تاثیر تبلیغات در جذب یا عدم جذب مخاطبان به سمت این نوع از برنامه ها باید کار کارشناسی و آماری صورت بگیرد و در نهایت مدیران با توجه به نتایج به دست آمده به برنامه ریزی بپردازند.

* شرکت های کوچک بازرگانی به راحتی می‌توانند اسپانسر برنامه شوند

این گوینده پیشکسوت خاطر نشان کرد: در گذشته زمانی که یک تهیه کننده می خواست برنامه ای را تولید کند باید راه های زیادی را پشت سر می گذاشت اما اکنون این شرکت های کوچک بازرگانی نیز به راحتی می توانند اسپانسر برنامه شوند و آن برنامه را به شکل دلخواهشان تولید کنند. این برای رسانه ای که ادعای دادن خوراک فرهنگی به مردم دارد شکل و وجهه زیبایی ندارد.

ارسال نظر: