تبریزی: پخش سرزمین کهن با تیم مدیران فعلی تلویزیون منتفی است

کدخبر: 920961

کارگردان این سریال در جمع خبرنگاران گفت: دلم روشن است که مشکلات سرزمین کهن بزودی حل می شود و این سریال از تلویزیون پخش خواهد شد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، کمال تبریزی کارگردان سریال «ابله» که امروز مراسم افتتاحیه آن در هتل پارسیان آزادی برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: حاشیه هایی که برای سریال «سرزمین کهن» ایجاد شد موجب نشد که روی به تولید سریال در شبکه نمایش خانگی بیاورم. بلکه روی اوردن من به این شبکه نمایش مربوط به خود تلویزیون می شود.

سرزمین کهن قطعا از تلویزیون پخش می شود

وی افزود: سرزمین کهن کاری است که بودجه سنگینی برای آن هزینه شده است. قطعا به نقطه ای خواهد رسید که زمان پخش آن فرا می رسد، کامل شده و نمایش داده خواهد شد. از این به بعد هم فکر نمی کنم فقط در شبکه نمایش خانگی کار کنم.

این کارگردان ادامه داد: حتما در تلویزیون هم کار خواهم کرد. منتهی اگر شرایط تلویزیون همانند الان باشد و مسئولینی که الان در تلویزیون هستند فکر می کنم که نه تنها من بسیاری از هنرمندان و همکاران دوست ندارند با همچین شرایطی در تلویزیون کار کنند.

تلویزیون شرایط بسیار نامساعد و نامناسبی دارد

تبریزی خاطرنشان کرد: متاسفانه برای تلویزیون فرق بین دوغ و دوش آب نیست! شاید این قیاس می تواند برعکس هم باشد. تلویزیون چون شرایط بسیار نامساعد و نامناسبی دارد موجب شده که بسیاری از هنرمندان و افرادی که خواستگاه و جایگاه آنها تلویزیون بوده به خاطر برخورد مسئولین با آنها دیگر تمایلی برای همکاری با این رسانه ندارند.

وی تصریح کرد: کم شدن مخاطبان تلویزیون که مربوط است به برنامه هایی که در این رسانه ساخته می شود. همین ارتباط هم بین اهالی هنر و تلویزیون بوجود آمده است. فکر می کنم که اگر شرایط تلویزیون تغییر بکند من باز هم دوست دارم که در آن کار کنم. زیرا آنجا مخاطبان خاص خود را دارند.

با کارهای خوب به لحاظ مضمونی تلویزیون به روزهای اوج بازمی گردد

کارگردان «سرزمین کهن» ادامه داد: خیلی ها در جامعه هستند که توان خریدن یک سی دی سه هزار تومانی را هم نداشته باشند ولی بالاخره تلویزیونی در خانه دارند که بتوانند برنامه های آن را نگاه کنند. مهم این است که ما بتوانیم کاری را که به لحاظ مضمون درست است در تلویزیون انجام بدهیم تلویزیون به روزهای اوج خود بازمی گردد.

تبریزی اضافه کرد: در گذشته خیلی از سریال های تلویزیونی بوده که شهر را خلوت می کرده و مردم می رفتند تا آن را مشاهده مکنند. ولی متاسفانه مدت مدیدی است که در تلویزیون این اتفاق رخ نمی دهد. البته اینکه آقای میرباقری، من و آقای فتحی وارد شبکه نمایش خانگی می شویم این کار دو تاثیر دارد.

وی افزود: نخستین تاثیر آن جلب توجه دیگران است. به عبارتی بهتر کارگردان هایی که قطعا می توانند بیایند و در این عرصه کار کنند. البته شبکه نمایش خانگی شرایط مخصوص خود را دارد و دیگر اینکه رقابت بسیار خوبی را در عرصه سریال سازی در مواجهه با تلویزیون ایجاد می کند.

این کارگردان یادآور شد: در حقیقت تلویزیون و مسئولان آن متوجه می شوند که باید برای جذب مخاطب یک اصولی را رعایت کنند. امیدوارم این کار تازه ای که برای خود من هم تازه و جدید است بگونه ای باشد که این حرکت ادامه داشته باشد.

برای پخش سرزمین کهن با تیم مدیران فعلی تلویزیون به توافق نمی رسیم

تبریزی پیرامون توافقات احتمالی برای پخش «سرزمین کهن» از تلویزیون گفت: فکر می کنم نمی توانیم با این تیمی که در تلویزیون هستند، به عبارتی بهتر با مدیران و مسئولانی که در این رسانه هستند به تعاملی برسیم. چون در ماههای آینده این ترکیب تغییر می کند و من و تهیه کننده و همه عوامل منتظر این تغییر هستیم و سپس با تیم جدیدی که وارد سازمان می شود حتما گفتگوهای سازنده ای خواهیم کرد.

مشکلات سرزمین کهن بزودی حل می شود

وی ادامه داد: دلم روشن است که مشکلات «سرزمین کهن» بزودی حل می شود و این سریال از تلویزیون پخش خواهد شد.

این کارگردان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ابراز خوشحالی مهران مدیری از بازگشت به تلویزیون گفت: مهران مدیری جزء کارگردانان سینما نیست. ما می خواهیم افرادی که در عرصه سینما کار می کنند و نوع ارتباط آنها با مردم و مخاطبین فرق می کند را در شبکه نمایش خانگی جذب کنیم اما آقای مهران مدیری که سابقه قدیمی دارد و نوع خاصی هم کار می کند و در تلویزیون هم می تواند بیشتر موفق باشد.

تبریزی اضافه کرد: منظور ما این است که بیشتر حال و هوایی که در سینما است را در قالبی وارد شبکه نمایش خانگی کنیم. کما اینکه این اتفاق در همه جای دنیا رخ می دهد. می دانید که الان ارتباط با سریال سازی بسیار قوی شده است و سریال های درخور توجه با بازیگران خیلی خاص تولید شده است.

وی افزود: ما باید نوع برنامه و سریال سازی خود را که کهنه شده را کنار گذاشته و وارد فضای جدیدی بشویم تا بتوانیم کارهای تازه ای کنیم تا مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.

سریال ابله از 10 شهریور تصویربرداری می شود

این کارگردان پیرامون سریال «ابله» نیز گفت: سریال «ابله» از 10 شهریور آماده فیلم برداری می شود. از 20 مهر به بعد هم وارد بازار می شود. لوکیشن های این سریال در جاهای مختلفی است ولی به دلیل هویتی که این قبیل کارها دارند سعی کردیم که در لوکیشن های بخصوصی کار کنیم.

تبریزی ادامه داد: آقای طالب زاده فیلمنامه سریال «ابله» را خیلی خاصی نوشته است. به عبارتی بهتر یک سرزمین کهن دیگری نوشته البته در فضای طنز و فضای خاص خودش را دارد. فکر می کنم که تا به حال همچین فضایی را در سریال سازی تجربه نکرده ایم.

سریال ابله در فضایی معاصر می گذرد

وی خاطرنشان کرد: سریال تاریخی نیست و کاملا معاصر است ولی حس و حال و هوایی دارد که مخاطب با فضای کاملا جدیدی در این نوع سریال سازی در شبکه نمایش خانگی روبرو می شود. داستان پیرامون یک نویسنده فیلمنامه های سینمایی است که داستان های پلیسی جناحی می نویسد و به خاطر تخیلی که دارد وارد ماجراهایی می شود و این تخیل قوی به نحوی وارد زندگی او می شود.

کارگردان سریال «ابله» تصریح کرد: در این سریال خیال با واقعیت به نوعی با هم ترکیب می شوند. مخاطب نمی داند کدام بخش خیالی و کدام واقعی است. این وضعیت ساختار و فضای خاصی را ایجاد می کند و در کنار آن موقعیت کمدی هم بوجود می آورد و یک اتفاقات استثنائی در سریال رخ می دهد.

ارسال نظر: