صفارهرندی: اخلاق‌مداری وجه تمایز رسانه‌های ما با دیگر رسانه‌هاست

کدخبر: 888771

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: رسانه اسلامی چه در حوزه دیداری و چه در حوزه شنیداری هیچ گاه نباید اخلاق را زیر پا گذاشته و مانند رسانه‌های صهیونیستی از هر ابزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند

به گزارش «نسیم»، عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام وجه تمایز رسانه های دنیای اسلام با دیگر رسانه ها را اخلاق مداری دانست.

محمدحسین صفارهرندی به هفتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفت: رسانه های دنیای اسلام از هر بعدی باید با دیگر رسانه ها متفاوت باشند اما اصلی ترین وجه تمایز آنها اخلاق مداری است.

وی افزود: رسانه اسلامی چه در حوزه دیداری و چه در حوزه شنیداری هیچ گاه نباید اخلاق را زیر پا گذاشته و مانند رسانه های صهیونیستی از هر ابزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه رسانه های دنیای اسلام از بدو پیدایش با توجه به تعالیم اسلام ناب محمدی(ص)هیچ گاه اخلاق را کنار نگذاشته وهمیشه درجهت نشان دادن ماهیت صهیونیسم جهانی تلاش کرده اند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام همچنین با اشاره به روند بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی، حاصل حرکت ضداستکباری ملت ایران بود که امروز الگوی مردم مسلمان قرار گرفته است.

صفار هرندی ادامه داد: درجبهه فرهنگی کشور، عرصه رسانه در نوک پیشانی مقابله با دشمن صهیونیستی قرار گرفته که جمهوری اسلامی در این حوزه نیز نشان داده است که می تواند راه را به دیگر کشورهای اسلامی نشان دهد.

این کارشناس رسانه مقابله با فرقه های تفرقه افکن را یکی از اصلی ترین وظایف رادیو و تلویزیون های دنیای اسلام دانست و تاکید کرد: گروههای وابسته تکفیری وهمچنین تفرقه افکنان، امروز قصد اثرگذاری بر اذهان عمومی جامعه اسلامی را دارند لذا رسانه های دنیای اسلام به ویژه رادیو و تلویزیون ها باید در این زمینه بسیار هوشیار باشند.

وی در پایان حضور رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر را در قالب یک اتحادیه، موثرخواند و عنوان کرد: نزدیک شدن هرچه بیشتر رسانه های دنیای اسلام به یکدیگر می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف سازد.

ارسال نظر: