گفتگو/ نسیم:: منوچهرمحمدی: تا آخر سال نگارش سریال "دا" تمام میشود؛ حوزه هنری سریالی خواسته که استاندارد سینما باشد؛ فیلم سینمایی نمیتواند به"دا" ادای دین کند/ نمیدانم آنرا به سیما میدهند یا شبکه خانگی؟

کدخبر: 594720

منوچهر محمدی در گفتگو با «نسیم»: سعی می‌کنیم تا پایان سال نگارش "دا" را تمام کنیم/ حوزه هنری سریال ۲۶ قسمتی از ما خواسته که استاندارد سینما باشد؛ فیلم سینمایی نمی‌تواند حق مطلب را "ادا" کند/ نمی‌دانم حوزه قرار است آن را به سیما بدهد یا شبکه نمایش خانگی؛ مهم پخش درست است

این تهیه‌کننده درباره این پروژه به کارگردانی همایون اسعدیان به «نسیم»، گفت: مرحله نگارش فیلمنامه سریال «دا» همچنان ادامه دارد و امیدواریم که تا پایان سال نگارش فیلمنامه به اتمام برسد. بعد از آن فیلمنامه به حوزه هنری ارائه خواهد شد تا برای تولید آن تصمیم گیری شود. محمدی افزود: "دا" کتاب حجیم و نسبتا بزرگی است و وقایع مربوط به 35 روز ابتدایی جنگ را روایت می‌کند. داستان قبل از جنگ آغاز شده و وضعیت خرمشهر قبل از حمله عراق تصویری شده و سپس به مرور جنگ پرداخته می شود. فیلمنامه کار هم از قبل از جنگ شروع شده و سپس 35 روز ابتدایی را دربرمی گیرد. به گفته این تهیه‌کننده؛ لازمه شرح کامل آنچه در کتاب است این بود که سریالش کنیم چون با تبدیل به فیلم سینمایی بسیاری از محسنات و ویژگیهای رمان منبع از بین می رفت و حق مطلب ادا نمی شد. دوستان حوزه هم سریالی 26 قسمتی از ما خواسته اند که با استانداردهای سینمایی تولید شود. وی افزود: درباره نحوه پخش این سریال الان زود است که پیش‌بینی کنیم؛ ممکن است مدیران حوزه بخواهند کار را به تلویزیون بدهند ممکن هم هست آن را در شبکه خانگی توزیع کنند. مهم توزیع درست اثر است تا به خوبی توسط مخاطب علاقمند دیده شود.
ارسال نظر: