تاخیر در تولید فصل پنجم سریال "پایتخت"

کدخبر: 2084417

۴ گانه "پایتخت" به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری یکی از موفق‌ترین سریال‌های پرطرفدار رسانه ملی طی ۵ سال اخیر به شمار می‌رود.

گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »؛ 4 گانه «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری یکی از موفق ترین سریال های پرطرفدار رسانه ملی طی 5 سال اخیر به شمار می رود، سریالی که هر کدام از فصل های آن توانست مخاطب زیادی را در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان پای تلویزیون بنشاند و قرار است فصل پنجم این سریال هم در ماه مبارک رمضان سال آینده به روی آنتن شبکه اول سیما برود.

از سال گذشته خبرهای زیادی درباره ساخت فصل پنجم سریال «پایتخت» در قالب سریال و یا فیلم سینمایی منتشر شد که هر بار نیز از سوی سازندگان 4 فصل قبلی، تکذیب شد و در نهایت الهام غفوری در آذر ماه امسال طی گفتگویی با خبرنگار «نسیم آنلاین» گفت: طی مذاکراتی که با مسئولان رسانه ملی انجام دادیم، قرار شد طرح سینمایی «پایتخت» را که از بیش تهیه کرده بودیم در قالب سریال بسازیم.

وی در ادامه این مصاحبه گفت: بیشتر شخصیت هایی که تا به حال در 4 گانه «پایتخت» داشتیم در سری جدید این سریال نیز حضور خواهند داشت و قطعا شخصیت های تازه و جدیدی نیز خواهیم داشت و از سوی دیگر این سریال از شمال کشور آغاز نخواهد شد.

بعد از این مصاحبه، اخباری درباره لوکیشن سریال «پایتخت 5» در خارج از کشور منتشر شد و حمیدی، قائم مقام مرکز امور نمایشی با نام بردن از قبرس و آتن به عنوان لوکیشن این سریال، مهر تاییدی به خبرهای منتشر شده، زد، البته به گفته وی به احتمال زیاد کشور سوریه نیز یکی دیگر از لوکیشن های «پایتخت 5» خواهد بود.

قصه فصل پنجم «پایتخت» درباره خانواده‌ای است که مجبور می‌شود به دلایلی سر از آتن دربیاورد و بعد ماجراهایی برایشان اتفاق می‌افتد که باعث همبستگی و عشق و علاقه این خانواده به یکدیگر می شود.

سریال «پایتخت» نشان داده با وجود تکرار شخصیت های ثابت، باز هم می توان مخاطب را به خود جلب کرد و در حقیقت مخاطب از دیدن شخصیت ها و کاراکترهای تکراری در صورت وجود قصه مناسب و ریتم خوب، هیچگاه خسته نمی شود، همین مهم باعث شده که در «پایتخت 5» هم شاهد حضور بازیگران 4 فصل قبلی باشیم و محسن تنابنده، علیرضا خمسه، ریما رامین فر، نسرین نصرتی، احمد مهرانفر به عنوان بازیگران ثابت در فصل جدید «پایتخت» حضور دارند، البته سعید آقاخانی، بهرام افشاری، محمدرضا علیمردانی، هومن حاجی عبداللهی هم از دیگر بازیگران این فصل از سریال به شمار می روند .

پیش تولید «پایتخت 5» که با حمایت سازمان اوج ساخته می شود، از اوایل آذر ماه در تهران آغاز شده است و با اینکه حبیب والی نژاد، مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج از آغاز فیلمبرداری «پایتخت 5» در اوایل بهمن ماه خبر داده بود، گروه همچنان مشغول پیش تولید هستند و قرار است تولید آن در اوایل اسفند ماه و با حضور اکثر بازیگران اصلی سریال در شهر آتن و نیکوزیا آغاز شود، البته بخش هایی از سریال در تهران و علی آباد فیلمبرداری خواهد شد.

لوکیشن های در نظر گرفته شده برای فصل پنجم «پایتخت» در کنار دریا، بازارهای سنتی و قدیمی، هتل، مراکز خرید، کوچه و محله های شهر آتن، نیکوزیا، تهران و علی آباد خواهد بود.

ارسال نظر: