پرطرفدارترین جاذبه گردشگری شمال شرق تهران

کدخبر: 2019290

باغ پرندگان تهران با وسعتی بالغ بر ۲۰ هکتار، فضای مناسبی را برای نگهداری انواع پرندگان ایجاد کرده است. بیش از ۶۰۰۰ پرنده از گونه‌های متفاوت نیز در این محل نگهداری می‌شوند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، این منطقه که در شمال شرق پایتخت قرار گرفته است به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین، وسیع‌ترین مناطق شهر شناخته می شود.همچین با دارا بودن پارک جنگلی لویزان و باغ پرندگان تهران و ویژگی‌های منحصر به فرد گردشگری از سایر محله‌ها قابل تمایز و تفکیک است.

هم اکنون باغ پرندگان تهران با وسعتی بالغ بر 20 هکتار، فضای مناسبی را برای نگهداری انواع پرندگان ایجاد کرده است. بیش از 6000 پرنده از گونه های متفاوت نیز در این محل نگهداری می‌شوند.

در بخش نخست این مجموعه تلاش شده پرندگانی به نمایش درآیند که سازگاری بیشتری با محیط فعلی دارند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد باغ پرندگان تهران، رها بودن پرندگان در محیط است، به این معنا که حدود 90 درصد از پرنده‌های این مجموعه در فضای کاملا روباز و در محیط بدون قفس نگهداری می‌شوند، بسیاری از پرندگان در همان روزهای اول با محیط جدید زندگی‌شان اخت شده‌ و حتی ‌ تخم هم گذاشته‌اند.

باغ با محل نگهداری انواع طوطی‌ها و کبوترها شروع می‌شود، در طول مسیر می‌توانید پرندگان شکاری، کوهی، صحرایی و آبزی را در نزدیکی هم در محیط طبیعی خودشان ببینید. فقط پرندگانی مانند طوطی‌سانان و شکاری‌ها باید در قفس نگهداری شوند، قفس این پرنده‌ها طوری طراحی شده که آنها بتوانند در ارتفاع بالا پرواز کنند و همه‌جا را زیرنظر داشته باشند.

ایستگاه پایانی باغ پرندگان هم قلمرو شترمرغ‌های آفریقایی و ایرانی است و در‌کنار هر قفس یا محیط روباز که به یک نوع پرنده خاص تعلق دارد تابلوهایی نصب شده که نام پرنده به همراه نام علمی آن به زبان انگلیسی نوشته شده است.

اگر احساس کردید به اطلاعات بیشتری از آنچه روی تابلوها نوشته شده نیاز دارید می‌توانید از کارشناسان راهنمای پرندگان کمک بگیرید، آنها را می‌توانید در حال قدم زدن کنار قفس پرندگان پیدا کنید.

در طول روزهای ابتدای امسال نیز باغ پرندگان تهران بازدید کنندگان بسیاری را از سراسر کشور میزبانی کرده است.

از 2 آدرس: (خیابان هنگام،خیابان 35 متری استقلال،خیابان کوهستان،باغ پرندگان تهران) و (بزرگراه شهید بابایی شرق بعد از خروجی هنگام،لاین کندرو شهرک امید،خیابان کوهستان،باغ پرندگان تهران) برای رفتن به باغ پرندگان پایتخت می‌توانید استفاده کنید.

ارسال نظر: