قناعتی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

شورای شهر تهران هیچ حقی را به نیروهای متخلف شهرداری نمی‌دهد

کدخبر: 2009854

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: ‌ شورای شهر تهران هیچ حقی را به نیروهای شهرداری نمی‌دهد که با مردم درگیری فیزیکی داشته باشند زیرا جز وظایف شهرداری نیست البته این نخستین بار نیست که این گونه حوادث رخ می‌دهد.

ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره حادثه رخ داده در کارواش دریا، به خبرنگار « نسیم آنلاین » گفت: ‌ این موضوع از دو جنبه قابل پیگیری است نخست اینکه حکمی که در خصوص ملک که موضوع درگیری است باید بررسی شود که کدام طرف به قانون نزدیک است و حق با کدام طرف است.

وی با اشاره به اینکه‌ بخش دوم موضوع، پیگیری جدی شورای شهر تهران درباره رخداد صورت گرفته است، تاکید کرد: آنچه در این میان مهم است ورود عوامل شهرداری برای اجرای حکم است اگر قرار باشد که هر نهادی برای اجرای حکم هرج و مرج ایجاد می‌شود. نیروی انتظامی برای همین منظور وجود دارد و تنها عوامل شهرداری ملزوم به تذکر بودند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مقاومت از سوی مالک کارواش نباید منجر به استفاده از چوب و سایر وسایل شود، اعلام کرد: وظیفه شهرداری تهران درگیری و وارد کردن صدمه نیست و در هیچ کدام از یک وظایف تعریف شده برای شهرداری تهران این موضوع اشاره نشده است.

قناعتی با تاکید بر اینکه عملکرد شهرداری تهران در این زمینه قابل پیگیری است، گفت: ‌ به خوبی نمی‌دانیم که شروع کننده دعوا کدام طرف بوده است شهرداری بوده یا نیروهای کارواش! باید بررسی شود که موضوع دقیقا چه بوده است. اما اگر شروع کننده دعوا شهرداری باشد، ‌شهرداری ناحیه مقصر است و باید پاسخ‌گو باشد.

وی ادامه داد: ‌در کلان، شورای شهر تهران هیچ حقی را به نیروهای متخلف شهرداری نمی‌دهد که با مردم درگیری فیزیکی داشته باشند زیرا جز وظایف شهرداری نیست البته این نخستین بار نیست که این گونه حوادث رخ می‌دهد زیرا پیش از این هم در منطقه ۴ شهرداری تهران شاهد بودیم که درگیری منجر به مرگ یه شهروند شده است.

قناعتی در پایان گفت: ‌شورای شهر تهران این گونه رفتار را محکوم می‌کند و باز هم تاکید می‌کنم که ماموران شهرداری در هیچ شرایطی حق ندارند این گونه رفتار کنند.

ارسال نظر: