مقیمی:‌ تا پایان ۹۳ پرونده عزل و نصب فرمانداران را می‌بندیم

کدخبر: 987307

معاون سیاسی وزارت کشور در همایش سراسری معاونین امنیتی سیاسی اجتماعی استانداری‌ها گفت: در انتخابات آینده برای کسی نباید امکان سوء استفاده از اموال عمومی فراهم شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدحسین مقیمی در همایش سراسری معاونین امنیتی سیاسی اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور با تأکید بر لزوم گسترش نشاط سیاسی در کشور گفت: احزاب سیاسی شناسنامه‌دار که طبق قانون می‌توانند درعرصه انتخابات حاضر باشند باید برای حضور فعال در این عرصه وارد عمل شوند.

وی با بیان این مطلب که استانداران، فرمانداران و بخشداران نیز باید خود را برای انتخابات آینده آماده کنند گفت: زیر مجموعه‌های وزارت کشور باید به مرور و طبق برنامه کارهای لازم را به پیش برند.

مقیمی همچنین اظهار کرد: در مورد عزل و نصب فرمانداران با توجه به اینکه تاریخ برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان 7 اسفند سال 94 در نظر گرفته شده درصدد هستیم که تا پایان سال جاری پرونده عزل و نصب فرمانداران را به پایان برسانیم.

معاون سیاسی وزارت کشور همچنین با بیان این مطلب که از همه کسانی که خود را لایق می‌دانند در عرصه انتخابات حاضر باشند دعوت می‌کنیم تا به منظور ایجاد نشاط سیاسی در انتخابات وارد عمل شوند افزود: ایجاد نشاط سیاسی باعث می شود تا مردم در بهترین شکل ممکن پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

محمدحسین مقیمی در ادامه سخنانش با بیان اینکه طبق قانون هیچ کدام از کاندیداهای انتخابات مجلس، خبرگان رهبری و شورای شهر نباید از اموال عمومی و تریبون دولتی علیه و یا له کسی استفاه کننده متذکر شد نباید امکان سوء استفاده از اموال عمومی در انتخابات آینده برای کسی فراهم باشد و بر همین منظور استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها باید نسبت به این مبحث نیز نظارت لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی وزارت کشور در پایان سخنانش با اعلام این خبر که آحاد فرایند انتخابات در وزارت کشور از اردیبهشت سال آینده خواهد بود گفت: بر همین مبنا وزارت کشور اواخر اردیبهشت گردهمایی فرمانداران سراسر کشور را برگزار می‌کند تا زمینه برگزاری بهتری برای انتخابات آینده فراهم شود.

ارسال نظر: