جوکار: تروریست‌ها، فرزندان نامشروع آمریکا و اروپا هستند که به خانه برگشته‌اند

کدخبر: 970644

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: اقدام اخیر فرانسه در فرستادن ناو جنگی به منطقه، همانند لشکرکشی آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر است ولی فرانسه توان پرداخت تبعات این اقدام را ندارد

محمدصالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: اتفاقات و اسلام‌هراسی که در فرانسه و در اروپا در حال رخ دادن است را باید از چند منظر بررسی کرد. اولین دیدگاه این است که اسلام در اروپا رشد بسیار چشمگیری داشته است. حتی بعد از این اقداماتی که در فرانسه به نام اسلام انجام شد و اتهاماتی که به مسلمانان زدند ما شاهد یک جستجوی و واکاوی از سوی مردم غرب نسبت به اسلام هستیم که واقعاً اسلام چیست؟. این موضوع خود موجب توسعه اسلام شده است.

وی افزود: از یک طرف اقتدار اسلام در منطقه است و از طرف دیگر شکستی که غربی‌ها در پروژه‌های مختلف در خاورمیانه داشتند. آن چیزی که در سوریه شاهد هستیم؛ شکست پروژه عظیم حمایت غرب از تروریسم در سوریه بزرگترین ضربه به غرب بوده است و پروژه عراق و کشورهای دیگر نیز از این قبیل شکست‌ها است.

جوکار به شکست غرب در افغانستان اشاره کرد و ادامه داد: "ایساف" در افغانستان پرچم خود را پایین آورده و و در حال خروج از این کشور است. ما گفتیم که منطقه بایستی توسط خود کشورهای منطقه مدیریت شود نه اینکه نیروهای فرامنطقه‌ای با اشغال، زور، فشار و تشکیل گروه‌های تروریستی که منجر به توسعه تروریست می‌شود اقدام کند ولی غربی‌ها به این موضوع توجه نکردند.

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر در فرانسه اظهار داشت: امروز پروژه دیگری را بعد از این اتفاقات تعریف می‌کنند و وقتی یک اقدام تروریستی در فرانسه انجام می‌شود اتهامش سمت مسلمانان است، چندین مسجد را آتش می‌زنند و در همان نشریه شارلی به اسلام توهین می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: جالب این است که فرانسوی‌ها ناو جنگی خود را به منطقه خاورمیانه اعزام می‌کنند که در این پروژه به دنبال این هستند که شکست‌های خودشان را به این نحو و با این اقدامات جبران کنند. به قدر مسلم نتیجه نخواهند گرفت و امروز غرب آن چیزی را که دیروز کاشت امروز باید برداشت کند. داعشی‌ها چون نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند، سرخورده شده و به سمت والدین خود بر می‌گردند.والدینی که باعث بوجود آمدن داعش شدند امروز باید پذیرای فرزندان خود باشند. تروریست‌ها، فرزندان نامشروع آمریکا و اروپا هستند که به خانه برگشته‌اند. همین غربی‌ها شهروندان خود را اعزام کردند و تسهیلاتی فراهم کردند تا آنها بیایند و در منطقه جنایت‌ را بیآفرینند.

جوکار با اشاره به محکومیت شدید اقدام تروریست‌ها در اقدامات اخیرشان در پاریس افزود: ما قبول نداریم که این تروریست‌ها مسلمان هستند و حتی گمان می‌کنیم جیره‌خوار خود غرب هستند. این تروریست‌ها آدم‌های سرخورده و روانی هستند که به اهدافشان دست پیدا نکرده‌اند و باید جایی نیرویشان را تخلیه کنند. سابق بر این در خود منطقه خاورمیانه مدل‌های اینچنینی داشتیم. به عنوان مثال حمایت‌هایی که از رژیم صدام صورت گرفت و رژیم صدام با توجه به اینکه به هدفش نرسید اسلحه‌اش را به سمت کشورهای دیگر گرفت و آنوقت آنها آمدند و عراق را اشغال کردند و اقدامات بعدی که به دنبالش بود.

وی به مذمت توهین به ادیان الهی اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که توهین به ادیان دیگر و مخصوصاً پیامبر عظیم‌الشأن اسلام راه به جایی نخواهد نبرد و غرب نمی‌تواند در قالب دموکراسی هرگونه بی‌حیایی که بخواهد به کار ببرد. غربی‌ها بایستی این ابراز را کنار بگذارند و در چارچوب‌هایی حرکت کنند تا بتوانند اعتماد مسلمانان را جلب کنند. این مسائل چیزی به غیر از بی‌اعتمادی عایدی دیگری نخواهد داشت.

محمدصالح جوکار به حضور ناو فرانسوی در آبهای منطقه اشاره کرد و ادامه داد: این حرکت فرانسوی‌ها دقیقاً مساوی آن حرکتی بود که در 11 سپتامبر شاهد بودیم. آمریکایی‌ها بعد از 11 سپتامبر آن برای خودشان مجوز صادر کردند برای حضور در منطقه. البته فرانسه کوچک‌تر از آن است که بتواند دست به چنین اقداماتی بزند و این حرکت ابلهانه‌اش قدر مسلم برایش هزینه‌های زیادی در برخواهد داشت و نمی‌تواند در آینده طبعات این حرکت را جبران کند.

وی افزود: در هر صورت کشورهای غربی آن ماهیت ابتدایی خودشان یعنی دوران استعمار را حفظ کرده‌اند و هنوز با همان منطقی که ما بایستی برای کشورهای دیگر برنامه‌ریزی کنیم سیر می‌کنند. بر اساس این تفکر نمی‌توانند تحولات جدی که در دنیا اتفاق افتاده را تحلیل کنند. این لشکرکشی‌ها شکست خورده هستند و باید با منطق و در سایه عقلانیت حرکت کرد و این حرکت‌های غیر منطقی می‌تواند منافع غربی‌ها را بیشتر به خطر بیندازد.

ارسال نظر: