آیت‌الله مقتدایی:‌ شیوه مجتهدپروری در حوزه با روش‌های سنتی تداوم یابد

کدخبر: 967790

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: اساتید متعهد شوند که شاگردان خود را به گونه‌ای تربیت کنند که مجتهد شوند؛ یعنی به دنبال مجتهد پروی باشند، انتظار ما از اساتید این است که مسئولیت شاگردها را بر عهده گیرند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت الله مرتضی مقتدایی در سومین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء، با اشاره به وظایف طلاب در جامعه امروزی گفت: وظیفه ما این است که طلاب را از نظر اخلاقی، علمی و انقلابی ارتقا دهیم؛ انتظار ما از اساتید این است که با اساتید متعهد، عالم و انقلابی دست برادری داده و یک وحدتی در حوزه ایجاد کند و در حوزه‌های علمیه سراسر کشور یک انسجامی وجود دارد، ولی این موضوع در قم باید نمایان‌تر باشد؛ باید یک وحدت با محوریت جامعه مدرسین میان اساتید وجود داشته باشد.

وی با بیان این‌که اهل‌بیت(ع) هادیان امت هستند، ادامه داد: امروز انواع شبهات و مکاتب منحرف به وسیله وسایل ارتباطی و اینترنتی به مردم منتقل می‌شود که حوزه‌های علمیه باید این شبهات را دفع کرده و در برابر مکاتب انحرافی بایستند؛ حوزه‌های علمیه باید این کار را بر عهده گرفته و به خوبی انجام دهند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه قم، تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین را مورد عنایت رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید عنوان کرد و بیان داشت: باید همه اساتید و جامعه مدرسین دست برادری به هم داده و مسئولیت‌های سنگینی که در داخل و خارج بر دوش آنان است را انجام دهند.

وی با اشاره به عضویت اعضای جامعه مدرسین در مجمع عمومی خاطرنشان کرد: انتظار این است که اساتید دست برادری و اتحاد به یکدیگر بدهند و مسئولیت‌های مهمی را که در داخل و خارج بر عهده دارند به بهترین نحو انجام دهند.

مقتدایی با تاکید بر ادامه شیوه مجتهدپروری در حوزه‌های علمیه به عنوان سنتی دیرینه گفت: اساتید باید به گونه‌ای روند پرورش علمی طلاب را مد نظر داشته باشند که شاگردانشان در آینده مجتهد یا مرجع تقلید شوند.

وی تصریح کرد: برای ایجاد تشکیلات داخلی حوزه‌ها باید تلاش کنیم؛ اساتید متعهد شوند که شاگردان خود را به گونه‌ای تربیت کنند که مجتهد شوند؛ یعنی به دنبال مجتهدپروی باشند، انتظار ما از اساتید این است که مسؤولیت شاگردها را بر عهده گیرند.

ارسال نظر: