مشاور رئیس جمهور: اقوام در ایران مظهر انسجام ملی هستند

کدخبر: 962268

امیری صالحی در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی اردبیل گفت: جایگاه فرهنگ استان اردبیل در فرهنگ ملی باید باز تعریف شود/ در عین تکثر و تنوع قومی، انسجام داریم

رضا صالحی امیری در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی اردبیل که با حضور نمایندگان مجلس و وزرای سابق در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد با بیان اینکه انسجام اشکال مختلف سیاسی، اجتماعی و ساختاری دارد خاطر نشان کرد: انسجام ملی پاسخگوی تداوم صیانت جامعه ایران است .

رئیس اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به اینکه این همان وحدت در عین کثرت است اظهار کرد: به جامعه ایرانی خود افتخار می‌کنیم که در عین تکثر و تنوع قومی در سایه انسجام تداوم حیات داشته که البته این امر بر اساس مشیت الهی شکل گرفته است .

وی با اشاره به اینکه همواره در ادوار تاریخی ایران شاهد انسجام ملی بوده‌ایم افزود: انسجام ملی از ویژگی‌های ممتاز جامعه ما به حساب می‌آید . اقوام در ایران مظهر انسجام ملی هستند که در این میان اردبیل بر تارک تمدن ایرانی می‌درخشد . ویژگی‌های خاص اردبیل این استان را به دژ دفاع از اسلام و ایران تبدیل کرده است .

رضا صالحی امیری با اشاره به اینکه استحاله فرهنگی بدون استحاله فرهنگی آذربایجان و اردبیل غیرممکن است بیان کرد: جایگاه فرهنگ استان اردبیل در فرهنگ ملی باید باز تعریف شود بنابراین لازم است در برنامه ششم و هفتم به تدوین این امر بپردازیم . باید همایش بین‌المللی برای معرفی فرهنگ اردبیل برگزار شود.

ارسال نظر: