سردار باقرزاده: از ابتدای کار تفحص شهدا تاکنون ۴۳ هزار شهید تفحص شده است

کدخبر: 941645

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از این تعداد پیکر هفت هزار شهید به صورت گمنام پیدا شده است/ هدف از تدفین شهدا در نقاط مختلف، ایجاد تریبون دائمی ترویج فرهنگ ایثار است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سردار محمدباقرزاده بعد از ظهر امروز در جریان دیدار با اعضای شورای شهر و شهردار مشهد در محل مجتمع کوهسنگی این شهر گفت: طی هفته آینده 40 شهید گمنام تازه تفحص شده از طریق مرز پیرانشهر وارد کشور می‌شود.

باقر زاده با اشاره به نصب یادمان شهدا در نقاط مختلف کشور گفت: در حال حاضر 1300 نقطه در کشور منتظر ایجاد یادمان شهدا هستند که از جمله اینها 180 دانشگاه نیز در صف انتشار قرار دارند، البته هر شهری که برای تدفین شهدا اقدام و دعوت کرده خود نیز باید برای ایجاد یادمان فعالیت کند.

باقرزاده یادآور شد؛ واکاوی عملیات‌های دوران دفاع مقدس باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوان از این طریق فرهنگ ایثار را در کشور بسط داد. در مورد ایجاد باغ‌موزه دفاع مقدس در مشهد این نکته مهم است که خود مشهدی‌ها و خراسانی‌ها باید این کار را انجام دهند، و مسئولان نیز بودجه و امکانات را در این مسیر قرار دهند. پارک‌های باغ موزه‌ای باید بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب ایجاد شود، پیام باغ موزه‌ها باید بر عبرت باشد، این پیام است که بر روی جامعه اثر گذار می‌شود.

ارسال نظر: