دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون از دفتر خبرگزاری «نسیم» در مشهد بازدید کرد

کدخبر: 933542

محمد دانشور، قهرمان دوچرخه‌سواری رشته "کایرین" در این بازدید گفت: در صورت حمایت مسئولان می‌توانم در المپیک هم مدال بگیرم/ اگر از نظر مالی مشکل نداشته باشم، قول مدال جهانی می‌دهم

محمد دانشور که به همراه خانواده خود به دفتر خبرگزاری «نسیم» در مشهد آمده بود، در حاشیه این بازدید تصریح کرد: تمریناتم طی سال‌های اخیر در شرایط مناسبی نبود اما در اردوی سه ماه قبل از آغاز بازی‌های آسیایی اینچئون، رسیدگی و حمایت خوبی از من صورت گرفت و شرایط برایم رؤیایی بود. من در گذشته با مشکلات و دغدغه‌ها متعددی تمرین کردم و به مدال طلای بازی‌های آسیایی رسیدم، لذا امیدوارم با حمایت‌هایی که در آینده می‌شود بتوانم ضمن افزایش سطح فنی، روی سکوهای جهانی و المپیک قرار بگیرم. اگر از نظر مالی مشکلی نداشته باشم می‌توانم قول مدال جهانی بدهم.

وی با بیان اینکه جو سنگینی پیش از انجام مسابقه در اینچئون داشته است، گفت: در زمان مسابقات استرس زیادی داشتم و در صورت عدم کسب جایگاه مناسب، علاوه بر خودم، مربیان و حامیانم را نیز خجالت‌زده می‌کردم و این مسائل فشار زیادی بر من آورده بود. پس از کسب مدال طلا، حتی مربی‌ام هم باور نمی‌کرد این جایگاه را کسب کرده‌ام، وی قبل از آغاز مسابقه گفته بود پشت سر دوچرخه‌سوار ژاپنی قرار بگیرم تا حداقل بتوانم نشان برنز بازی‌ها را به‌دست آورم.

قهرمان رشته کایرین دوچرخه‌سواری بازی‌های آسیایی اینچئون، با اشاره به مشکلات متعدد در زمینه تمرینات آماده‌سازی خود، تأکید کرد: نیازمند پیست سرپوشیده برای تمرین هستیم زیرا در مقاطعی همانند فصل زمستان به طور جدی برای تمرین مشکل داریم و تمرین در دمای منفی 10 درجه سانتیگراد بیش از آنکه مفید باشد، مضر است.

دانشور ادامه داد: 60 درصد از آنچه در مسابقات دوچرخه‌سواری پیست به یک ورزشکار کمک می‌کند مربوط به توان بدنی و 40 درصد نیز مربوط به تجربه است. طی چند سال قبل شرایط اردویی خوبی نداشتم و تعداد اردوها نیز کم بود. شاید اگر توجه مطلوب مسئولان در سه ماه پایانی، زودتر انجام می‌شد می‌توانستم خیلی قبل‌تر چنین مدال‌های خوشرنگی برای کشورم کسب کنم. طی دو سه سالی که در تیم ملی نبودم واقعا به لحاظ روحی ضعیف شدم و انگیزه‌ام را از دست داده بودم. هیچ علاقه‌ای به فعالیت در خارج از کشور ندارم و وطن، خانواده و پدر و مادرم را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم.

مشروح این گفتگو طی روزهای آینده در خبرگزاری «نسیم» منتشر می‌شود.

ارسال نظر: