آیت‌الله ایمانی: کسب رتبه اول ستاد دیه فارس نشان از روحیه جهادی مردم است

کدخبر: 899319

نماینده ولی‌فقیه در فارس اظهار کرد: حمایت از تولید و سرمایه پاک و برخورد با کسانی که امنیت مردم را هدف قرار داده‌اند از موفقیت‌های دادگستری فارس است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله ایمانی در دیدار با شورای قضایی استان فارس بیان کرد: امروز در استان فارس شاهد هستیم که مردم در فضایی آرام و توأم باامنیت زندگی می‌کنند که نشان از تلاش زیاد دستگاه قضا دارد؛ اما یک دهم جمعیت استان هر کدام یک پرونده در دادگاه‌ها در طول سال 92 داشته‌اند که با بالا بردن آستانه تحمل، صبر و اندیشه می‌توان این آمار را تقلیل داد. نیاز است با برنامه‌ریزی بیشتر پیشگیری و در کنار آن پرداختن به بازرسی دقیق شاهد امنیت بیشتر در استان باشیم.

اولویت نخست دستگاه قضا در استان فارس را به ارتقاء امنیت اختصاص داده‌ایم

ذبیح‌الله خدائیان، رئیس کل دادگستری فارس نیز در ادامه این دیدار ضمن تشریح برخی از عملکردهای این دادگستری در سال گذشته گفت: اولویت نخست دستگاه قضا در استان فارس را به ارتقاء امنیت اختصاص داده‌ایم.

وی از کاهش رشد 5 درصدی پرونده‌های ورودی به دادگاه‌های استان تا پایان سال 92 خبر داد و بیان کرد: تا پایان سال گذشته موجودی پرونده‌های ورودی به دادگاه‌های حقوقی و جزایی 1432 مورد، دادگاه انقلاب 320 پرونده، 24 هزار و 669 پرونده مربوط به دادگاه‌های عمومی و 2936 پرونده نیز موجودی دادگاه‌های تجدید نظر بوده است.

رئیس کل دادگستری فارس تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک دفاتر پیشخوان قضایی در سراسر استان فارس افتتاح می‌شود. دادگستری فارس در سال گذشته در راستای مبارزه با زمین‌‌خواری 4300 هکتار زمین را رفع تسلط کرد.

ارسال نظر: