سکوت دستگاه دیپلماسی ایران ادامه دارد؟

یکی از رهبران حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در زندان به شهادت رسید

کدخبر: 2056032

"قربان منان اف"، رئیس بخش حزب نهضت اسلامی تاجیکستان که تنها حزب قانونی اسلام‌گرا در آسیای میانه و متاثر از انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی است، بر اثر بیماری در زندان شهر دوشنبه به شهادت رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، برخی از منابع خبری اعلام کردند: "قربان منان اف"، رئیس بخش حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در شهر نارک و یکی از محکومان شریعت تاجیک، بر اثر بیماری در زندان ساویتسکی شهر دوشنبه به شهادت رسید.

بستگان و نزدیکان قربان منّان اف اعلام کردند: قربان منان اف در طول چند روز اخیر وضعیت سلامتی‌اش وخیم بوده، گاه گاه استفراغ خونی داشته است. این در حالیست که چندین بار درخواست انتقال وی به بیمارستان شده بود، ولی مسئولان زندان به تقاضای او توجهی نکردند.

قربان منان اف روز ۱۹ آگوست سال ۲۰۱۵ از طرف مقامات انتظامی شهر نارک بازداشت شده و تا روز ۲۸ آگوست نه وکیل مدافع و نه خویشان و نزدیکانش اطلاعی در خصوص وضعیت او نداشتند. وی پیش از این در سخنرانی هایش از منبر حزب نهضت اسلامی تاجیکستان چندین بار اظهار داشته بود که او را به سازمان امنیت دعوت کرده و از او خواسته اند تا از عضویت حزب خارج شود. همچنین سازمان امنیت چندین بار تهدید کرده بود که در صورت خارج نشدن از حزب، برایش چند جرم ساختگی جمع کرده و او را روانه زندان خواهند کرد. اما قربان منان اف، در یکی از اظهاراتش گفته بود که: "تا جان در تن دارم، عضو همین حزب و خدمتکار اسلام می‌مانم"

دادگاه ولایت ختلان روز ۱۷ فوریه سال ۲۰۱۶ در حکمی ۱۳ نفر از اعضای حزب نهضت اسلامی درشهر نارک را به ۱۰ تا ۲۵ سال زندان محکوم کرد.

حزب نهضت اسلامی تاجیکستان تنها حزب قانونی اسلام گرا در آسیا میانه و متاثر از انقلاب اسلامی و اندیشه های امام خمینی بود که چندی پیش در پی سیاستهای دین ستیزانه ی دولت امام علی رحمان، غیرقانونی اعلام شده و رهبران آن موسوم به محکومان شریعت، به حبس های بلند مدت محکوم شدند.

ارسال نظر: