ظریف عازم لتونی شد

کدخبر: 2037003

وزیر امور خارجه با پایان یافتن برنامه کاری خود در سوئد، این کشور را به مقصد لتونی ترک کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد جواد ظریف که در راس هیاتی 60 نفره از فعالان اقتصادی و تجاری از عصر یکشنبه سفر به شرق و شمال اروپا را آغاز کرد، ابتدا به ورشو پایتخت لهستان رفت و پس از صبحانه کاری با نخبگان ایرانی مقیم با مقامات ان کشور !) نیز دیدار و در نشست اقتصادی مشترک ایران و لهستان و همچنین دانشگاه ورشو سخنرانی کرد.

وزیر امور خارجه سپس عازم فنلاند شد و در هلسینکی پایتخت این کشور برنامه های کاری خود را با حضور در نشست غیر خبری هلسینکی فروم آغاز کرد و پس از آن با مقامات این کشور همچون وزیر امور خارجه، رئیس مجلس و رئیس جمهوری دیدارهای رسمی داشت و دعوتنامه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری از رئیس جمهوری فنلاند برای سفر به ایران را به سائولی نینیستو تقدیم کرد.

سخنرانی در نشست اقتصادی و پاسخ به سوالات خبرنگاران در نشست مشترک خبری با همتای فنلاندی از دیگر برنامه های رئیس دستگاه دیپلماسی در هلسینکی بود.

محمد جواد ظریف و هیات همراه شامگاه سه شنبه در ادامه این سفر به استکهلم رسیدند و برنامه های کاری خود را رسما از صبح چهارشنبه آغاز کردند.

دیدار با مقامات سوند، سخنرانی در نشست اقتصادی ایران و سوئد، سخنرانی و پاسخ به سوالات در مرکز مطالعات بین الملل صلح استکهلم و همچنین سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم این کشور برنامه های پیگیری شده توسط وزیر امور خارجه در سومین ایستگاه سفر به شرق و شمال اروپا بود.

ارسال نظر: