لاریجانی: ایران از تمام ملل مسلمان که تحت ستم قرار گرفته‌اند حمایت می‌کند

کدخبر: 1021612

رئیس‌مجلس در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی موریتانی ـ ایران گفت: تاکید همیشگی امام (ره) و نیز رهبر انقلاب، ‌حفظ اتحاد بین فرقه‌های اسلامی و پرهیز از قرار گرفتن در دام تفرقه و توطئه‌های دشمنان اسلام بوده است

به گزارش «نسیم»، "محمد ولرفال" رئیس گروه دوستی پارلمانی موریتانی ـ ایران و هیأت همراه بعد از ظهر امروز یکشنبه اول شهریور با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ابتدای رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه موجود از جمله رویکردهای پارلمانی برای گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف گفت: ارتباطات پارلمانی در بسط و تعمیق مناسبات فیمابین دو کشور مسلمان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی موریتانی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاثیرگذار است.

وی درهمین راستا افزود: مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور در سطوح مختلف حمایت می‌کند.

لاریجانی در ادامه با تقدیر از مواضع کشور موریتانی در قبال تحولات جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمام ملل مسلمان که تحت ستم قرار گرفته‌اند از جمله آرمان فلسطین دفاع و حمایت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مبتلا به جهان اسلام در عصر حاضر خاطرنشان کرد: تاکید همیشگی بنیانگذار انقلاب و نیز رهبر معظم انقلاب، ‌حفظ اتحاد بین فرقه‌های اسلامی و پرهیز از قرارگرفتن در دام تفرقه و توطئه‌های دشمنان اسلام بوده است.

وی در همین ارتباط افزود: جریان‌های افراطی و تروریستی که در حال حاضر در سرزمین‌های اسلامی به ارتکاب جنایات مختلف می‌پردازند، مشکوک بوده و رهبران کشورهای مسلمان باید توجه کافی برای بازگشت عالم اسلام به مسیر وحدت و همبستگی از خود نشان دهند.

در ادامه این دیدار همچنین رئیس گروه دوستی پارلمانی مریتانی ـ ایران، هدف از سفر خو و هیات همراه را انتقال پیام رئیس مجلس و وزیر خارجه این کشور مبنی بر تاکید و اصرار موریتانی بر تحکیم روابط با جمهوری اسلامی می‌باشد، گفت: اراده مقامات عالی کشور موریتانی بر لزوم توسعه بیش از پیش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشوری تعلق دارد که در جهان اسلام به اتخاذ مواضع اصولی و انقلابی و حفظ عزت و کرامت مسلمانان شهرت دارد.

وی افزود: موریتانی با برخورداری از منابع گوناگون خدادادی، ظرفیت و آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری و فعالیت مشترک با طرح‌های ایران را دارد و مردم مسلمان موریتانی علاقه زیادی به گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی از خود نشان می‌دهند.

محمد ولرفال در ادامه مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوعات حساسیتی جهان اسلام همچون فلسطین و مقابله با ایدئولوژی گروه‌های افراطی تکفیری را الگویی برای کشور متبوع خود خواند و بر افزایش همکاری‌ها در این زمینه نیز تاکید کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی موریتانی ـ ایران خاطرنشان کرد: رئیس جمهور موریتانی در اقدامی صحیح، اقدام به انهدام سفارت رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر این رژیم در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها علیه مسلمانان فلسطین کرد.

ارسال نظر: