هراس صهیونیست‌ها از مقایسه مناقسه "قره‌باغ" و "کرانه باختری"

کدخبر: 2023751

رژیم صهیونیستی به دلیل ترسی که از مقایسه وضعیت قره باغ و کرانه باختری از سوی جامعه جهانی دارد، درباره مناقشات آذربایجان و ارمنستان سکوت کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: پایگاه خبری تحلیلی «المانیتور» در یادداشتی به قلم افریم سنه ژنرال بازنشسته و معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به بررسی دلیل سکوت این رژیم درخصوص مناقشات و درگیری‌های قره‌باغ پرداخت و توضیح داد که اسرائیل نمی‌خواهد با دخالت در این زمینه، خود را در مظان اتهام درباره عملیات نظامی در کرانه باختری قرار دهد.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه آذربایجان و رژیم صهیونیستی متحدان استراتژیک هستند، آمده است که با شروع درگیری‌ها در قره باغ و شکسته شدن آتش‌بس، جامعه جهانی سعی در وساطت و ایفای نقش مهمی در حل این بحران کرد اما آذربایجانی‌ها هیچگونه کمک و جانبداری از سوی رژیم صهیونیستی دریافت نکردند.

المانیتور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی حدود 40 درصد از نفت خود را از آذربایجان خریداری کرده و جنبش‌های ضد صهیونیستی در این کشور مشاهده نمی‌شوند، وضعیت مناطق آذری نزدیک به قره‌باغ را مشابه وضعیت شهرک‌های صهیونیستی کنار باریکه غزه توصیف کرد.

این ژنرال بازنشسته، ارمنستان را به اشغال منطقه قره‌باغ متهم کرده و آنجا را متعلق به آذربایجان دانسته و احتمال داد که برای برطرف شدن این درگیری‌ها از فرمول رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس دائمی یعنی «زمین در برابر صلح» استفاده شود که اینگونه ارمنستان با عقب نشینی از قره باغ می‌تواند از ثبات و آرامش سیاسی-اقتصادی برخودار شود.

در پایان این یادداشت، دلیل سکوت رژیم صهیونیستی اینگونه بیان شده است: «دلیل آن در معادله خجالت‌آوری نهفته است که نمی‌توان نادیده گرفت. از نظر سیاسی، اصرار اسرائیل بر حفظ وضعیت موجود در کرانه باختری شبیه وضعیت ارمنستان است. چیزی که کابینه اسرائیل در تلاش است از آن اجتناب کند، مقایسه ناخوشایند قره باغ با کرانه باختری است.»

ارسال نظر: