رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد:

حذف دفاتر دست‌نویس سنتی سردفتران از امروز

کدخبر: 2085888

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: از امروز سیستم مرکزی سازمان فعال خواهد شد و دفاتر اسناد رسمی در کشور از طریق سیستم متمرکز گواهی امضا الکترونیک فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آیین افتتاح سراسری شبکه موقعیت یابی یکپارچه مالکیت‌ها "شمیم"، دفتر الکترونیک گواهی امضاء دفاتر اسناد رسمی و بهره‌برداری همزمان از چندین پروژه عمرانی استانی اظهار داشت: امروز به مبارکی دهه فجر برخی اقدامات جدید کلید می خورد و اجرایی می شود.

وی افزود: از سال ٩٣ که قانون جامع کاداستر اجرایی شد سازمان مکلف به ایجاد سامانه جامع تعیین موقعیت مالکیت افراد شد، از سال گذشته اقدامات لازم را در این راستا انجام دادیم و موفق شدیم طی یکسال ١٤٣ ایستگاه ماهواره ای ثابت را در نقاط مختلف کشور مستقر کنیم.

تویسرکانی با بیان اینکه هم اکنون 500 کاربر امکان استفاده از این سامانه را دارند، گفت: این تکنیک، به روز ترین تکنیک دنیا است و تحول مهمی را در کشور ایجاد می کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ما با اجرایی شدن این سیستم از امروز به صورت مرکزی رصد فعالیت نقشه برداران را رصد می کنیم.

تویسرکانی در ادامه تصریح کرد: اقدام دیگری که امروز در سازمان ثبت کلید می خورد خدف آخرین دفاتر سنتی در دفترخانه‌های اسناد رسمی است.

وی افزود: در گذشته سوابق گواهی امضا باید در دفاتر ثبت و کپی آن نگهداری می شد اما از امروز ترتیب گواهی امضا در کشور تغییر خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: از امروز سیستم مرکزی سازمان فعال خواهد شد و دفاتر اسناد رسمی در کشور از طریق سیستم متمرکز گواهی امضا الکترونیک فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز به مبارکی دهه فجر در ٩ نقطه ساختمان هایی به بهره برداری خواهد رسید. امروز در تهران اداره ثبت تهرانپارس را افتتاح می کنیم، در استان های زنجان، کردستان، خوزستان، آذربایجان غربی، قم، هرمزگان، مرکزی نیز ساختمان های جدیدی به صورت همزمان افتتاح می شود.

ارسال نظر: