معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان خبر داد:

سفر زیارتی مشهد مقدس ویژه معلمان جدیدالورود

کدخبر: 2042956

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: سفر زیارتی سیاحتی به مشهد مقدس برای ۲۳ هزار دانشجو معلمی که مهرماه امسال وارد مدارس کشور می‌شوند برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام علیرضا صادق‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری پیرامون فعالیت‌های قرآنی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: ماموریت دانشگاه فرهنگیان پرورش معلمانی است که در مسیر کسب مدارجی از حیات طیبه حرکت می‌کنند، معلمانی که ضمن شکل دادن شخصیت و هویت خود قادر هستند مترقیان و دانش آموزان خود را در این مسیر هدایت کنند.

وی ادامه داد:‌معلمان در دانشگاه فرهنگیان هم شخصیت خود را تکمیلو تعالی می‌بخشند و هم توانایی‌های معلمین و خصائل معنوی خود را برای خدمت به دیگران و دانش آموزان به کار می‌گیرند و این معلمان از شایستگی‌های حرفه‌ای برخوردار هستند بدیهی است در این زمینه و مسیر قرآن و عترت چراغ راه و در عین حال هدف به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه آموزه‌های قرآنی وحیانی است و سایر اقدامات حو این محور اساسی سامان می‌یابد گفت: توسعه و تحقق فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه نهادینه سازی تفکر و فهم قرآنی و به دنبال آن ثبت زندگی قرآنی دانشجو معلمان را تعقیب می‌کند و بر همین اساس برای سال جاری برنامه‌های عمده و اساسی با موضوعات قرآنی پیش‌بینی شد که بخشی از آنها اجرا و قسمتی دیگر در ادامه به اجرا در خواهد آمد.

حجت الاسلام صادق زاده افزود: برنامه درسی در نظام تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان در حال تغییر و تحول بوده و به سمت شایستگی‌های معلمین در حال حرکت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: کار کردن روز شخصیت معلمین در نظام درسی به وسیلة سیستم‌های آموزشی مرسوم و متداول مطلوب نبود و نیاز است که برای تکمیل هویت معلمان اقدام دیگری صورت گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان ا ادامه داد معلم باید از همه ابعاد اعم از اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، هنری، علمی، فنی و حرفه‌ای، زیستی و بدنی رشد جامع و متعادل داشته باشد و فرصت‌ها و برنامه‌های مختلف را متناسب با جذابیت و علاقه دانشجویان با توجه به ظرفیت‌ها برای تکوین هویتی معلمی آنها است.

حجت الاسلام صادق‌زاده اذعان داشت: برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه حاشیه‌ای، کلیشه‌دار و ضمنی نبوده و فقط جزء برنامه‌های اصلی این دانشگاه در زمینه فرهنگی به شمار می‌رود.

منشور فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان تصویب شد

وی خاطرنشان کرد: برای مفهوم گسترده و پیچیده فرهنگی و اجتماعی منشور فرهنگی و اجتماعی در شوریا عالی دانشگاه تدوین شد تا طبق این سامانه و مجموعه اصول و سیاست‌های ثابت به فعالیت‌ها توجه و عمل شود.

حجت الاسلام صادق زاده گفت:منشور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان چارچوب فعالیت‌های را برای دانشجو معلمان مشخص کرده و آنها می‌توانند در زمینه نقد فعالیت کنند.

سرانه فعالیت‌ها در دانشگاه فرهنگیان چهاربرابر افزایش یافت

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه سرانه فعالیت‌ها در دانشگاه فرهنگیان سه تا چهار برابر افزایش یافته است گفت: معلمان باید با سواد رسانه‌ای آشنا شوند تا بتوانند نگاه انتقادی داشته باشند و بر همین اساس سواد رسانه‌ای دارای اهمیت بسیاری است.

وی ادامه داد: همچنین جشنواره‌های قرآن و عترت در سال‌های اخیر تنوع بیشتری پیدا کرده است و امسال 35 درصد دانشجو معلمان در مسابقات قرآنی شرکت کرده‌اند و نیز شاهد حضور 30 هزار دانشجو معلم در جشنواره‌های فرهنگی هنری در ابعاد مختلف بودیم.

حجت الاسلام صادق زاده به مشارکت دانشجو معلمان در جشنواره فیلم رشد اشاره کرد و گفت: اکران و نقد فیلم‌های رشد با هدف افزایش سواد رسانه‌ای دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود و همچنین آموزش فیلمسازی در پردیس‌های دانشگاه ارائه خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان به اهمیت اردوهای راهیان نور اشاره کرد و افزود: این اردوها در این دانشگاه افزایش یافته است و این اردوها درتربیت ملی، اسلامی و انقلابی دانشجو معلمان بسیار تاثیر گذار است.

سه ساعت برنامه فرهنگی برای دانشجو معلمان پیش بینی شد

وی خاطرنشان کرد: سه ساعت برنامه فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان پیش‌بینی شده تا دانشجویان با اختیار در این برنامه‌ها شرکت کنند که هیچ کلاسی وجود ندارد و همه کلاس‌ها تعطیل هستند واین برنامه سه ساعت فرهنگی نمره‌ای ندارد و فقط فضای آزاد برای دانشجو معلمان به شمار می‌رود تا بتوانند در برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اردوها شرکت کنند.

راه‌اندازی ثبت فعالیت‌های فرهنگی دانشجو معلمان در درگاه فرهنگی

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به اینکه سال تحصیلی پیوسته از برنامه‌ها فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان به شمار می‌رود گفت: ما معتقدیم دانشگاه در مقطعی تعطیل می‌شود اما تربیت معلم هرگز تعطیل نمی‌شود و فعالیت های فرهنگی ما به سمت فعالیت‌های شاد فرهنگی می‌باشد.

وی به راه‌اندازی درگاه فرهنگی دانشجو معلمان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات دانشگاه فرهنگیان راه اندازی درگاه فرهنگی است و اطلاعات فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در این سامانه به روز بوده و تمامی کارهای فرهنگی و اجتماعی مختلفی که پردیس‌ها انجام می‌دهند در درگاه فرهنگی وزارت علوم ثبت می‌شود به طور مثال در حال حاضر اطلاعات دقیقی داریم که تا کنون چند دانشجو معلم از برنامه‌های فرهنگی استفاده کرده‌اند.

ارسال نظر: