فراکیسون حزب الله لبنان:

رژیم بحرین از سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم عقب‌نشینی کند

کدخبر: 2042314

فراکسیون حزب الله لبنان در پایان نشست هفتگی خود با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از رهبری، ارتش و ملت سوریه در نبرد با گروه‌های تروریستی تکفیری و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها به رژیم بحرین توصیه کرد که بسرعت از تصمیم ظالمانه سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم عقب‌نشینی کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در نشست هفتگی فراکسیون حزب الله (وفاداری به مقاومت) در پارلمان لبنان که عصر پنجشنبه به ریاست « محمد رعد» برگزار شد، آخرین تحولات در منطقه و لبنان مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست علاوه بر بررسی پرونده های خلاء رئیس جمهوری، قانون انتخابات و گفت وگوهای ملی بر ضرورت اقدام دولت لبنان دررسیدگی به پرونده نفت و گاز و جلوگیری از سرقت منابع این کشور توسط رژیم صهیونیستی تاکید شد.

فراکسیون وفاداری به مقاومت باردیگر بر مخالفت خود با اجرای قانون مجازات های مالی آمریکا علیه حزب الله توسط بانک های لبنانی تاکید و خاطرنشان کرد که پذیرش قیمومیت آمریکا، ثبات و حاکمیت لبنان را با خطر مواجه می کند.

در این بیانیه آمده است: برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در گرو تصویب و اجرای قانون به روز، شفاف ، منسجم و کامل مبتنی بر اصل نسبیت است.

« قانون مبتنی بر اصل نسبیت تنها معیار برای موثر وعادلانه بودن انتخابات پارلمانی در لبنان است ودر این صورت نمایندگان برآیند آرای مردم لبنان خواهند بود».

فراکسیون حزب الله تصریح کرده است: با وجود تضادهای سیاسی درخصوص گزینه های راهبردی لبنان، دولت کنونی در این مرحله محور اصلی حل بحران های حیاتی و معیشتی مردم مانند آب و برق و پیگیری پرونده های فساد مانند اینترنت غیرقانونی ، خرید و فروش انسان و تجاوز به اموال عمومی از جمله سواحل لبنان است.

** حمایت از سوریه

فراکسیون حزب الله همچنین بر التزام خود به حمایت از رهبری ،ارتش و ملت سوریه در رویاروئی با گروه های تروریستی تکفیری و کشورهای حامی آنها که در توطئه ویران کردن سوریه ، تضعیف گروه های مقاومت ضد صهیونیستی و طرح های تجاوزکارانه آن دست دارند، تاکید کرده است.

در بیانیه فراکسیون حزب الله آمده است: فداکاری ها و جانفشانی های مقاومت در دفاع از سوریه و لبنان و نبرد با گروه های تروریستی تکفیری، سهمی اساسی و روشن در فروپاشی اهداف این گروه های شرور و همچنین در حمایت از لبنان در رویارئی پیامدهای تهدیدهای خطرناک آنها دارد.

« اگر نبود این فداکاری ها همه منطقه درمقابل طمع ورزی دشمنان و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکنون سقوط کرده بود».

در این بیانیه تاکید شده است:اهداف بزرگ ملی ، قومی و انسانی مقاومت و نقش مستمر آن در حمایت و کمک به ملت سوریه و ارتش قهرمان عربی سوریه و رهبری شجاع آن را ارج می نهیم.

فراکسیون وفاداری به مقاومت، فداکاری ها و اقدامات قهرمانانه همه مجاهدان به ویژه شهیدان بزرگ را که خداوند به آنان توفیق داده است تا نشانه های عزت، ستون های پیروزی و پرچم های کرامت مقاومت و ملت، وطن و امت باشند، ستوده است.

** محکوم کردن سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم

فراکسیون وفاداری به مقاومت همچنین اقدامات ظالمانه و استبدادی رژیم بحرین و روش ها و رفتارهای ظالمانه آن علیه ملت بحرین و نمادها و موسسه های آن را بشدت محکوم و تاکید کرده است که سیاست سلب تابعیت از شهروندان اصلی این کشوردلیلی دیگر بر بی پروائی خاندان حاکم در بحرین است.

در بیانیه این فراکسیون با تاکید به اینکه «سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم نشانه ای از گسترش شکاف و جدائی بین رژیم سرکوبگر و ظالم بحرین و ملت مسلمان و مظلوم این کشور است»، بر ضرورت عقب نشینی فوری آل خلیفه از این تصمیم که مخالف با قوانین جهانی، حقوق بشر، حقوق بین الملل و در تضاد با ساده ترین ارزش ها مانند عدالت و رفتار بشری تاکید شده است.

فراکسیون وفاداری به مقاومت با ملت مظلوم و صابر بحرین اعلام همبستگی و از مبارزه مشروع و عادلانه آنها حمایت کرده است.

** اعتراض به سهل انگاری برخی دولت های عربی

در بیانیه فراکسیون حزب الله آمده است: سهل انگاری و کوتاهی بیشتر دولت های جهان عرب درقبال خطرهای ناشی از تجاوزهای اسرائیل علیه کشورها وملت های منطقه وبویژه همدستی برخی از این دولت ها با اسرائیل در برانگیختن فتنه های مذهبی و نژادی در منطقه را محکوم می کنیم.

« برخی از دولت های عربی و اسرائیل با حمایت از گروه های تروریستی درصدد ساده سازی شرایط برای نابودی جوامع ، از بین رفتن ارتش های قدرتمند منطقه و نابودی حقوق ملت فلسطین بویژه حق بازگشت به وطن و تعیین سرنوشت است».

« ابراز نگرانی آشکار اسرائیل از شکست داعش در سوریه، بیانگر تمایل دشمن صهیونیستی در ادامه جنگ فرسایشی در این کشورعربی است زیرا شرایط ایده آل متناسب با منافع آن را فراهم می کند».

فراکسیون حزب الله با بیان اینکه « اجلاس هرتزلیا و رویکردها و سخنرانی های سرکردگان ارشد رژیم صهیونیستی در آن تاکیدی بر رشد خطر این رژیم در همه سطوح و زمینه ها است»، تاکید کرده است که در این شرایط لبنانی ها و مقاومت آن برای رویاروئی با این خطر و ایستادن در مقابل آن باید همواره هوشیار، بیدار و آماده باشند.

شانزدهمین اجلاس سالانه هرتزلیا بتازگی برای بحث در باره آینده رژیم صهیونیستی و چالش های پیش روی آن در فلسطین اشغالی برگزار شد.

این اجلاس مهمترین تریبون در رژیم صهیونیستی است که در آن تحولات و رویکردهای تصمیم سازان رژیم صهیونیستی رصد و بررسی می شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: