چهار کشته در حمله انتحاری در هلمند افغانستان

کدخبر: 2032281

سخنگوی استانداری هلمند افغانستان اعلام کرد که ۴ تن درحمله انتحاری به مرکز آموزش‌های پلیس در شهرستان "نادعلی" کشته و ۱۲ تن دیگر هم زخمی شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "عمرزواک" روز شنبه به رسانه های محلی افغانستان گفت که مهاجم انتحاری با استفاده ا زخودرو بمب گذاری شده ساعت 8 و 30 دقیقه صبح امروز (شنبه) به مرکز آموزش پلیس در شهرستان نادعلی حمله کرد که در نتیجه 4 تن کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.

شاهدان عینی گفته اند که 3 از کشته شدگان این حمله، از نیروهای پلیس و یک تن از کشته شدگان و 12 زخمی این رویداد، غیرنظامی هستند. دو دانش آموز از جمله غیرنظامیان زخمی حمله انتحاری در نادعلی هلمند هستند.

استان هلمند یکی از استان های ناامن افغانستان در جنوب غرب این کشور همجوار با مرزهای پاکستان است و دست کم دو شهرستان این استان در کنترل طالبان قرار دارد. درگیری میان طالبان و نیروهای دولتی از حدود چهار ماه قبل در هلمند آغاز شده است و هر کدام از طرفین ادعا می کنند که شمار زیادی از نیروهای طرف مقابل را کشته اند و جنگ افزارهای آنان را به غنیمت گرفته اند.

گروه طالبان سال گذشته با حمله گسترده به استان هلمند، در آستانه تصرف کامل این استان قرار داشت، اما اعزام نیروهای تازه نفس امریکایی و انگلیسی و نیز مقاومت ارتش افغانستان، مانع از سقوط آن شد.

گزارش های رسیده از منابع محلی حاکی است که این درگیری ها همچنان ادامه دارد و گروه طالبان که از ابتدای سال جدید عملیاتی موسوم به عملیات عمری را در افغانستان راه اندازی کرده ، بر شدت حمله های خود در برخی مناطق از جمله هلمند افزوده است، اما نیروهای امنیتی افغانستان تصریح کرده اند که تلفات سنگینی را به طالبان در این عملیات وارد کرده اند.

دو روز پس از آن که «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که عملیات عمری طالبان بیشتر بر محور تبلیغات دور می زند و آنان در عمل نتوانسته اند به اهداف خود برسند، گروه طالبان نیز اعلام کرد که دولت افغانستان در عملیات سرکوب طالبان دستاوردی نداشته و به کارهای تبلیغاتی دست زده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: