با امضای توافق همکاری نظامی با سنگال؛

نظامیان آمریکا غرب آفریقا را تسخیر کردند

کدخبر: 2028396

با امضای توافق همکاری نظامی میان امریکا و سنگال، سربازان امریکایی در این کشور منطقه غرب آفریقا "حضوری دائمی"خواهند داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، منابع آگاه گفتند این توافق که روز دوشنبه امضا شد، به نیروهای نظامی امریکایی اجازه دسترسی به مناطق گسترده‌ای از سنگال از جمله فرودگاه‌ها و تاسیسات نظامی را به بهانه پاسخ به نیازهای امنیتی یا بهداشتی می‌دهد.

مانکور ان‌دیایه وزیر امور خارجه سنگال در مراسم امضای این توافق همکاری نظامی با جیمز زوموالت سفیر امریکا در داکار، گفت این توافق اجازه «حضور دائمی سربازان امریکایی در سنگال» را با هدف «مقابله با مشکلات امنیتی» در منطقه می‌دهد.

پرس تی وی نوشت: "زوموالت" نیز در این مراسم مدعی شد: «ما معتقدیم که این توافق به ارتش امریکا و سنگال کمک خواهد کرد تا همکاری‌های خود را برای مقابله با تهدیدهای مشترک گسترش دهند.»

وی افزود: «این توافق درباره دسترسی است، درباره حضور (نظامی) در زمانی که نیاز فوری روی می‌دهد و دو طرف درباره آن اتفاق نظر دارند.»

به گفته فرماندهی امریکا در آفریقا، حدود 40 سرباز امریکایی هم اکنون در سنگال مستقر هستند؛ این در حالی است که براساس این توافق، انتظار می‌رود شمار نظامیان امریکایی در سنگال افزایش یابد.

واشنگتن به بهانه ارسال کمک‌های بشردوستانه و مبارزه با گروه‌های تروریستی در سال‌های گذشته تعداد نیروهای نظامی خود را در قاره آفریقا افزایش داده است؛ اگرچه بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقدند که ارتش امریکا در واقع در حال گسترش حضور نظامی خود در قاره آفریقاست.

گزارش‌های منتشره حاکی است ارتش امریکا در سال‌های اخیر بیش از 60 پایگاه نظامی در دست‌کم 34 کشور قاره آفریقا راه اندازی کرده است.

ارسال نظر: